Ik heb veel stress en onrust. Ik krijg hiervoor 3x daags zo nodig medicatie om de stress te verminderen.

Ik heb veel stress en onrust. Ik krijg hiervoor 3x daags zo nodig medicatie om de stress te verminderen. Deze helpen vaak niet voldoende en dan kan het zijn dat ik in tranen uitbarst. Is medicatie voor stress werkend voor zowel de korte als de lange termijn? En wat kan ik doen om mijn emoties […]

Read more...

Autisme

Stap 1 Signalen herkennen, oplossen Wat is het? Autisme is een stoornis die zich niet makkelijk laat omschrijven. Autisme kan namelijk op verschillende manieren en in verschillende gradaties tot uitdrukking komen. Autisme wordt gekenmerkt door een verminderd vermogen tot sociaal contact en communiceren, en beperkte, repetitieve gedragspatronen, interesses of activiteiten. Mensen met autisme zijn vaak […]

Read more...

Spierpijn

Stap 1 Signalen, Stap 2 Doel, Stap 3 Plan,

Stap 1 Signalen herkennen, oplossen

Er zijn verschillende soorten pijn klachten zoals spierpijn, spanningsklachten.. Voor iedereen is de pijngrens niet het zelfde. Sommige personen hebben sneller erge pijn dan een ander, dit komt omdat de ene persoon meer gevoelig hiervoor is dan een ander persoon. Pijn is een prikkel op een bepaalde plek wat drukkend, stekend, kloppend kan aanvoelen. Hoe meer pijn hoe meer een van deze signalen of een combinatie ervan. Pijn geeft aan dat er iets niet goed in het lichaam. Continue reading “Spierpijn”

Read more...

Algemeen schema

Stap 1 Signalen herkennen, oplossen

Gedachten Heeft u veel negatieve gedachten? Loopt u veel te piekeren? Van welke gedachten heeft u last, wat maakt het dat deze zo erg zijn? Welks cijfer zou u de gedachten geven? Waarom vind u het dit getal en niet 1 hoger of 1 lager, wat is het verschil? Wat is ervoor nodig om dit getal te verhogen? Zorg dagelijks voor ontspanning en schrijf dagelijks al uw gedachten op.

Continue reading “Algemeen schema

Read more...

Afleiding

Stap 1 Signalen herkennen, oplossen

Het afleidingsschema kan hierin een ondersteuning in zijn, om een manier te bedenken om triggers voor te blijven. Door met u hoofd in de gedachten te blijven zitten, worden deze erger. Het is belangrijk dat u weet wat u gaat doen als het te hoog oploopt. Om te veranderen in gedrag of in gedachten is het bijhouden van het schema belangrijk. Door u bewust te zijn van de gewoonte die u heeft, kunt u deze aanpakken.

Continue reading “Afleiding”

Read more...