Zelf beschadiging plan

5 Plan

  1. Wat is de oorzaak dat u bent begonnen? Is er iets naars gebeurt? Is het u te veel? Heeft u veel negatieve ervaringen? Probeer er achter komen waarom u bent begonnen. Schrijf het duidelijk op en bespreek dit met de huisarts.
  2. Houd een dagboek bij hoe vaak u dit doet. Op welke momenten is dit? Hoe voelt u zich? Wat waren de gedachten? Hoe meer u bewust bent van de gedachten hoe beter u de gedachten kunt aanpakken en hoe beter u kunt vermijden te snijden. Maak een overzicht van wat u leuk vind en wat u hiervoor nodig heeft. Maak gebruik van het crisisnoodplan om negatieve gedachten te verminderen.
  3. Personen die zich zelf snijden hebben een verlaagt zelfvertrouwen en zelfbeeld. Vaak is deze negatief en minderwaardig. Verbeter u zelf vertrouwen en uw eigenwaarde, door een cursus te volgen voor zelfvertrouwen of een zelfverdedigingssport te gaan doen
  4. Waarom wilt u niet meer leven? Wat is er gebeurt? Wat maakt het zo erg? Maak een duidelijk overzicht van waarom deze gedachten er zijn en waarom u dit wilt. Houd dit voor minimaal een week bij. Hoe vaak komen dezelfde gedachten op? Wat is de oorzaak van deze gedachten? Hoe kunt u deze gedachten verminderen. Neem contact op met 113 via het 0900 nummer
  5. Waarom wilt u snijden? Wat zijn de gedachten? Waaraan kunt het herkennen dat dit gaat gebeuren? Wat gebeurt er als u het niet doet? Veranderd dan uw stemming? Krijgt u stress? Of is het dwang handelen? Maak een duidelijk beeld over hoe en waarom u dit doet. Hoe beter u het beeld heeft hoe makkelijker u een oplossing kunt vinden. Maak dit bespreekbaar. Houd zo veel mogelijk de methodes van deze website bij voor een duidelijk beeld.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.