Yogaoefening voor de schouders

Wat is het?

Wanneer personen veel last hebben van stress krijgen zij vaak last van hun rug of pijn tussen de schouders. Het is belangrijk dagelijks een oefening voor de schouders te doen om de spieren soepel te houden zodat ze niet verkrampen van de stress en pijnklachten geven.

Zo begint u

  1. Leg uw voeten op uw bovenbenen gekruist en ga rechtop zitten met rechte rug, leg uw handen op uw knieën en sluit u ogen.
  2. Haal diep adem en adem krachtig door de neus uit. Zet uw handen met lichte druk tegen elkaar met de vinger naar boven.
  3. De ellebogen zijn gelijk met uw schouders.
  4. Houd dit 5 seconde vast en u voelt de spanning naar uw handen gaan.
  5. Draai uw handen met de vingers naar het lichaam en houd dit 5 seconde vast.
  6. Breng uw armen naar boven, helemaal uitgestrekt, met u vingers naar uw hoofd houd dit 5 sceonde vast.
  7. Waai de handpalmen op tot de middelvingers elkaar raken.
  8. Draai op uw vingertoppen de handen tegen elkaar uw armen zijn nu gestrekt met de vinger naar boven boven u hoofd.
  9. Strek u rug, adem in vasthouden en uitademen.
  10. Buig u armen zodat de handpalmen op uw hoofd komen en weer terug herhaal dit 3x en eindig met gestrekte armen.
  11. Draai de handen uit elkaar zodat uw handen een horizontale lijn vormen met de handpalm naar boven gericht.
  12. Maak een zwaaiende beweging tot u armen en en schouders een lijn zijn, handpalm naar boven.
  13. Draai uw handen om en maak een scheppende beweging en zet uw handen tegen elkaar voor het lichaam, bid houding.
  14. Haal diep adem en blaas krachtig uit

Het verwachte resultaat

Na het doen van de oefening voelt u zich beter u in uw vel en heeft u minder last van stress. Door het rekken en strekken van de spieren en ze daarna te ontspannen heeft u veel kunnen loslaten en voelt u zich relaxt.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.