Yoga plan

Zo begint u:

  1. plan dagelijks een vast moment voor yoga, hierdoor heeft u meer rust en kunt u zich beter ontspannen.
  2. Vul dagelijks het schema in om er achter te komen hoe uw ervaringen met yoga zijn en waar u het kunt aanpassen om het te verbeteren.
  3. Welke gevoelens en emoties vind u lastig los te laten tijdens de Yoga? Hoe is anders? Wat kunt u met de gedachten en emoties? Schrijf ze zoveel mogelijk van u af en negeer deze gedachten tijdens de oefening. Besteed er geen aandacht eraan, laat het zijn zoals het is. Door er aandacht aan te geven word de gedachten of gevoel versterkt.
  4. Schrijf naar de training op hoe u het heeft ervaren, welke bijzonderheden u bent tegen gekomen. Welke oefeningen heeft u gedaan, door ze op te schrijven en te onthouden voor de volgende keer, zal de volgende keer de oefening makkelijker gaan.

Yoga basis

  • Kies een aantal oefeningen die u goed vind en makkelijk kunt uitvoeren. Niet elke oefening werkt even goed bij elke persoon, het is een kwestie van verschillende oefeningen uit proberen om er achter te komen welke het beste bij u past. Probeer er minimaal 6 oefeningen u eigen te maken, 2x voor lichte emotie, 2x voor midden emotie, 2x voor zware emotie. Zodat u in elke situatie de oefening kunt toepassen.
  • Kies een manier hoe u de oefening wilt gaan doen. Wilt u dit zittend, liggend of staand doen, of meer gym oefeningen. Kies van minimaal 2 categorieën een oefening, zodat als u ergens bent en u voelt een bui op komen dat u dit ook zittend kunt doen. Voor emotie werken de oefeningen liggend vaak het beste.Wanneer u begin met yoga ligt het eraan met welke oefeningen u begin, hoe lastig u u zelf maakt. Het makkelijkste is om te starten het aanleren van ademhalingsoefeningen.
  • Daarna kunt u op het internet zoeken welke oefeningen u wilt gaan. Begin bij de makkelijker oefeningen, deze komen vaak over een met de houdingen van turnen of fitness. De oefeningen zijn vaak kort en makkelijk te volgen. De oefening in delen op zich is vaak niet zo lastig, het is meestal de gehele oefening de volgorde en de tijd die u er aan besteed om het aan te leren. Hoe meer gevorderd , hoe meer ingewikkeld de oefeningen zijn. Met veel geduld, inzet en toewijding kunt u ver kunnen komen.
  • Hoe kunt u een oefening doen? Voor yoga heeft u geen speciale spullen nodig, u kunt yoga doen op een stoel, op de grond of bed. Om de ontspanning te vinden is het belangrijk om uw ademhaling in orde te brengen. Door een gebeurtenis kan het zijn dat deze te snel gaat door simpel uw handen om uw buik te leggen en een beetje druk te geven kunt u uw ademhaling weer tot rust brengen en hierdoor vind u de ontspanning.
  • Laat gedachten komen en laat ze zijn maar besteed hier geen aandacht aan. Laat u gedachten meenemen door de zwaarte van het lichaam, zodat uw gedachten als het waren door de bank of het bed gaan. Wanneer dit lukt zult u merken dat het lichaam alleen maar zwaarder word en u meer en diep zal ontspannen en bij uw innerlijke rust komt.In de oefeningen krijgt u te maken met diverse drukpunten. De punten kunnen overal zijn zoals uw hand, hoofd, knie of voeten, het gaat er om dat u zich concentreert met uw gedachten op het punt.
  • Door u te concentreren op het punt merkt u dat het druk gaat tintelen of zwaar gaat aanvoelen. Hierdoor komt er rust op het drukpunt. Door een ander punt te nemen kunt u met de oefeningen variëren.Hoeveel tijd wilt u aan yoga besteden? Bepaal voor u begint met de oefening hoelang u bezig gaat met yoga, zet uw wekker om zo meer ontspannen te raken.
  • Leer om te prioriteren te stellen. Plan uw dag met de dagplanner. Maak dagelijks een lijst met activiteiten die gedaan moeten worden.  Besteed u tijd zo productief mogelijk, hoe beter uw planning, hoe meer tijd u over heeft voor ontspanning. Wanneer u actief bezig bent, zult u eerder de rust vinden, dan wanneer u de activiteit uitstelt. Het uitstellen van activiteiten geeft een slecht gevoel. Wanneer u all activiteiten hebt gedaan, kunt u zich beter ontspannen.
  • Zorg voor een goede planning voor uw werk, plan dit met minimaal 15 minuten tussen beide afspraken. Zo heeft u even de tijd om bij te komen en uw rust te vinden.Houd een yoga dagboek bij. Neem een schrift en schrijf dagelijks op hoe de yoga heeft geholpen bij de woede.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.