Yoga dagboek

Wat is het?

Door het bij te houden heeft u na een week een goed overzicht hoe goed de oefeningen helpen. Hebben de oefeningen weinig effect gehad,dan kunt u kiezen voor andere oefeningen. Meestal kost het enige tijd voor een oefening optimaal effect heeft. In het dagboek kunt u aangeven hoe u de yoga heeft ervaren, heeft u als goed ervaren of kwamen er gedachten op zetten die de rust belemmerde. Door frustraties / woede op te schrijven en het van u af te schrijven, verminderd u de klachten.

Zo begint u:

Stap 1 plan dagelijks een vast moment voor yoga, hierdoor heeft u meer rust en kunt u zich beter ontspannen.

Stap 2 Vul dagelijks het schema in om er achter te komen hoe uw ervaringen met yoga zijn en waar u het kunt aanpassen om het te verbeteren.

Stap 3 Welke gevoelens en emoties vind u lastig los te laten tijdens de Yoga? Hoe is anders? Wat kunt u met de gedachten en emoties? Schrijf ze zoveel mogelijk van u af en negeer deze gedachten tijdens de oefening. Besteed er geen aandacht eraan, laat het zijn zoals het is. Door er aandacht aan te geven word de gedachten of gevoel versterkt.

Stap 4 Schrijf naar de training op hoe u het heeft ervaren, welke bijzonderheden u bent tegen gekomen. Welke oefeningen heeft u gedaan, door ze op te schrijven en te onthouden voor de volgende keer, zal de volgende keer de oefening makkelijker gaan.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.