Yoga armband

Wat is een yoga armband?

Een yoga armband kunt u gebruiken tijdens een oefening of gewoon wanneer u iets meer stress ervaart. Het is geen gewone armband oor u pols maar alleen voor 2 vingers. Er zijn verschillende manieren om de yoga armband te gebruiken ter ontspanning of om te friemelen. Door de armband door u vingers te laten glijden en doordat de kralen allemaal een andere vorm en structuur hebben geven deze steeds een andere prikkel mee. De yoga armband is voor zowel kinderen als volwassen.

Hoe gebruik ik de yoga armband?

Ga zitten in de yoga houding. Leg uw duim en ringvinger op de eerste kleine kraal en sluit uw ogen. Rol de kraal 10x op en neer, breng u gedachten naar de kraal en voor de structuur, wanneer de gedachten afdwalen gaat u verder naar de volgende kraal. Doe dit met alle kralen tot u weer terug bent bij de eerste kraal. Door de wrijving over de kralen kunt u gedachten verminderen en omzetten in iets positiefs. Begin opnieuw en nu met een leuke gedachten. Door dit met elke vinger te doen neemt de stress in uw armen schouder nek af.

Ga zitten in de yoga houding. Leg de duim en wijsvinger op de kleinste kraal en draai de armband rond uw vingers. Voel hierbij de structuur en laat het denken even los. Draai steeds sneller de armband rond om meer rust te krijgen. Let hierbij goed op uw ademhaling hoe sneller u draait hoe sneller uw ademt. Deze oefening is er om de juiste balans hierin te kunnen vinden. Door dit te doen met alle vingers en de duim krijgt u meer rust.

Hoe maak ik een yoga armband?

Voor de armband is nodig:

  • 1 lang stuk vislijn, zolang dat hij minimaal 5x om uw pols kan. Hiervan houd u een stukje over maar dit voorkomt dat u op het einde te kort komt voor een goede knoop.
  • 5 kralen met verschillend vormen en verschillende grote
  • 250 kleine breads kralen in verschillende kleuren

Stap 1 maak een volgorde van grote van de 5 kralen. Let op dat de kleine kralen niet door de grootste kraal kunnen, deze vormen later een belemmering. Bedenk hoeveel lijnen u wilt in uw yoga armband,.1x rond uw pols met een beetje ruimte is een lijn.

Stap 2 rijg de kleinste kraal van de 5 kralen aan en daarna 10 kleine kralen in 2 kleuren. Ga zo rond tot u bij de laatste kraal bent. Laat een beetje ruimte tussen de grote kraal, als u het te strak trekt dan kunt u niet meer terug door de grote kraal en is het lastig lijnen te maken.

Stap 3 Nu heeft u een lange ketting. Steek u beide draden door de laatste kraal 1 van link naar recht en de andere van rechts naar links. Rijg opnieuw 10 kleine kralen aan en en zet deze vast door de draad door de volgende grote kraal te halen. Maak zo een rondje tot u terug bent bij de 1ste kraal.

Stap 4 neem nu de andere draad en doe hetzelfde

Stap 5 beide draden zijn nu bij het begin kraal en haal de draad hier kruis links door heen. Aan de hand van hoeveel lijnen u wilt kunt u stoppen en een knoop leggen voor de kraal of nog een ronde.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *