woedeaanval plan

Ik krijg dan last van trillingen en hartkloppingen of versnelde hartslag.

Wat is het?

Woedeaanvallen kunnen in 1 keer opkomen en kunnen met oefening onder controle krijgen. De aanvallen kunnen erg zwaar zijn voor de persoon en de voor de personen rondom. De aanvallen kunnen in 1 x opkomen en zijn vaak lastig dan onder controle te krijgen.

Zo begint u:

Stap 1 Herken de signalen van een woedeaanval. Waaraan merkt u dit? Wat gebeurde er voor? Wat voelt u in uw lichaam? Hoe meer signalen u herkent bij uw zelf hoe vaker u de signalen voor kunt zijn om een aanval te voorkomen.

Stap 2  Hoe vaak komen de woedeaanvallen voor? Komt dit door bepaalde situaties of door drukke periode? Waarom bent u woedend? Leer zo veel mogelijk van vorige woede aanvallen. Wat ging er goed? Wat heeft u gedaan om de controle te krijgen? Wat zou u anders kunnen doen?

Stap 3 Om de woedeaanval onder controle te krijgen is het belangrijk de ademhaling weer onder controle te krijgen. Wanneer uw hartslag te snel gaat, gaat u vaak door uw mond ademen, hierdoor gaat uw hartslag nog sneller. Door het oefenen van ademhalingsoefeningen kunt u leren om door uw neus te blijven ademen, waar uw hartslag vanzelf minder snel gaat.

Bijvoorbeeld Blijf op 1 punt staan, sluit uw ogen en leg uw hand op uw buik en tel tot honderd. Het tellen maakt dat u de ademhaling weer onder controle. Hierdoor let u op het tellen en niet op de woede. Door het sluiten van de ogen kunt u sneller sen worden en voelt u de woede afnemen.

Door een te snelle hartslag krijgt u trillingen, wanneer u weer controle heeft over de ademhaling verminderd dit vanzelf.

Stap 4 Zoek hulpmiddelen die u kunnen helpen de woede op af te reageren zoals bij voorbeeld het knijpen in een stressbal. Door het knijpen verdwijnt de stress en neemt de woede af.

Stap 5 Als u het lastig zelf onder controle kunt krijgen zijn er cursussen die u kunnen helpen met het aanleren van manieren om woede aanvallen te beheersen. Heeft u vaak hartklachten ga dan langs de huisarts voor een hartfilmpje om de klachten onder controle te houden.

Het verwachte resultaat:

Na het lezen van het stappenplan heeft u een duidelijk beeld wat u kunt doen om de woedeaanvallen te voorkomen en onder controle kan krijgen.

Tips:

  • Ga op een sport om de woede aanvallen onder controle te krijgen en om uw stress lot te laten

👤

E-GGZ & E-CGG Soebar
Met de informatie die we delen willen we taboe op psychische problematiek verminderen en als het zou kunnen stoppen. Iedereen kent iemand met psychische problematiek, het zo een heel normaal onderwerp moeten zijn om te bespreken. De artikelen gaan over diagnose, medicatie en behandelaars. De diagnose waar word geschreven zijn o.a. autisme, borderline, ptss, depressie, hsp.

🎖

De knop is er voor de lezers van de site en geven een beeld van welke informatie gezocht en goed bevonden word op de website. De knop is om de schrijver te bedanken voor het plaatsen van het artikel, omdat u het een goed artikel vond of het graag wilt delen met de mede lezers van de website. Het is de waardering voor een artikel, bijvoorbeeld voor het plaatsen van het artikel of om het artikel te schrijven voor de website. Voor de schrijver is het fijn om te weten dat het artikel goed is en nieuwe informatie bevat. Door een bedankje op het artikel weet de schrijver dat het artikel iemand heeft geholpen of dat de informatie goed en duidelijk is.

Met de informatie die we delen willen we taboe op psychische problematiek verminderen en als het zou kunnen stoppen. Iedereen kent iemand met psychische problematiek, het zo een heel normaal onderwerp moeten zijn om te bespreken. De artikelen gaan over diagnose, medicatie en behandelaars. De diagnose waar word geschreven zijn o.a. autisme, borderline, ptss, depressie, hsp.

@ggz

👥

Het doel van de website is de taboe van schulden problematiek en van psychische problematiek verkleinen en samen te zoeken naar een oplossing voor de problematiek. Personen, naasten en behandelaar zoveel mogelijk te informeren over de psychische problematiek en het bevorderen van de signalen te verminderen. Het voorkomen en oplossingsgericht werken aan schulden en budgetvoorlichting. Het stimuleren en bevorderen van de financiële zelfstandigheid, van een goede financiële gezondheid, van gezond omgaan met geld, van zelf het overzicht te hebben en de grip te houden over uw financiële zaken en uw administratie.



Artikelen: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Thema's: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Soebar.nl is een kenniscentrum en schrijft artikelen met adviezen en tips als informatief en educatief. De artikelen geven voorbeelden van diagnose, het herkennen en hoe u ermee om kunt gaan. De artikelen zijn geen vervanging voor een huisarts of hulpverlener.

©

Er rust copyright op de teksten, foto’s en andere afbeeldingen van de Soebar.nl ™ op deze website. De © Copyright is geldig voor de gehele website van soebar.nl™, vanaf 2009 tot 2018. Alle rechten zijn voorbehouden aan deze website. De website is beschermd tegen kopiëren. Voor de teksten geld dat er geen teksten mogen worden gebruikt en worden geplaatst op andere websites, ook niet met bron vermelding.

Alle artikelen, blogs, links, afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd. Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld.

Soebar.nl ™ geeft geen toestemming voor het gebruik van haar logo door derden, zonder uitdrukkelijke toestemming. Foto’s en andere afbeeldingen op deze website mag u niet gebruiken.