wat is de bedoeling van mindfulness en yoga?

Wat is het?

Yoga en mindfulness zijn een manier van leven en zorgen voor innerlijke rust. Door een bepaalde manier van leven en hierin een balans te vinden heeft u meer rust op een dag. Beide kunnen bij dragen aan een andere kijk op het leven.

Mindfullness is leven in het hier en nu, door niet te kijken naar het verleden en dingen los te laten.Door dingen los te laten heeft u minder stress en word het leven een stuk makkelijker. Door deze manier van leven piekert u minder en ziet u alles meer luchtiger.

Met yoga kunt u uw lichaam in balans brengen door bepaalde oefeningen te doen. Positiever kijken naar het leven. Sterker in je schoenen staan. Meer stress bestendig worden (bijvoorbeeld in combinatie met een betere ademhaling) Slapeloosheid verminderen. Meer rust in jezelf vinden. Jezelf minder zorgen maken. Minder prikkelbaar en emotioneel overgevoelig zijn. Kan helpen bij lichamelijke klachten.

Het is vaak niet alleen de Yoga of mindfullness die zorgen dat u bijvoorbeeld minder stress heeft vaak gaat dit in combinatie met een verandering van uw voedingspatroon of eetgewoonte.

Zo begint u:

Stap 1 Wat zou u willen veranderen in uw leven? Waar ervaart u veel stress van? Kan Yoga hierbij helpen? Wat denkt u te bereiken of hopen te behalen met yoga? Maak een overzichtje van de problemen die u wilt aan pakken.

Stap 2 Begin rust aan elke dag een korte oefening voor het slapen gaan. Als deze goed gaan kunt er meer oefeningen bij doen. Veel van de oefeningen hebben te maken met de juiste manier van ademhalen, deze moet u eerst onder de knie krijgen voor u de andere of meer oefeningen kunt doen.

Stap 3 Schrijf zo veel mogelijk zaken van u af en probeer de problemen vaker aan de kant te parkeren. Zo heeft u minder last van gedachten die u leven beïnvloeden. Zaken die in het verleden zijn gebeurt en waar u niks meer aan kunt veranderen moet u leren om los te laten. Het heeft geen zin om er over te blijven denken. Probeer voor deze zaken de positieve punten eruit te halen en dit alleen te herinneren. Zoals bijvoorbeeld een naasten is overleden. U kunt na blijven denken over het overlijden, maar u kunt ook de leuke momenten van de persoon herdenken. Dit maakt het een stuk draaglijker.

Tips:

  • Volg een workshop of een gastles, dan kunt u zien of het iets is voor u. Een gastles (de 1ste les) is vaak gratis.
  • Kijk op youtube filmpjes hierin word vaak duidelijk oefeningen uit gelegd en probeer deze uit.

De ontspanningscoach leert u in simpele stappen makkelijk en snel u rust te vinden en te houden.

Wij horen graag uw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.