Wantrouwen

Wantrouwen

Over diverse diagnoses staat in de signalen dat ze wantrouwig zijn en achterdochtig. Maar regelmatig komt het wantrouwen door een van bovenstaande punten, hierdoor is het bij ieder persoon zo dat hier door het wantrouwen groeit. Heeft de persoon last van het signaal van een diagnose of heeft de persoon last van de omgang van de samenleving?

In het begin van de diagnose heeft een persoon nog weinig wantrouwen alleen in het trauma. De persoon heeft niet eens meer wantrouwen. Door hoe de samenleving de persoon ondersteunen en begeleiden is bepalend hoe veel wantrouwen de persoon krijgt. Hoe meer er gebeurt en hoe minder er verbeterd, hoe meer wantrouwen in de samenleving. Door een traumatische gebeurtenis is het lastig om op een persoon of plek te vertrouwen. Dit komt omdat personen geweld hebben gezien/meegemaakt of omdat de persoon een ongeluk heeft gehad. Door na een ongeluk in uw auto te stappen en langs de plek te rijden, komt u over de angst om niet meer te rijden en verwerkt u het trauma. Door niet te rijden bouwt u een fobie op en word het lastiger om weer te rijden.

Het wantrouwen word vaak aangedaan waardoor de reactie is ik vertrouw het niet en ik voel me niet veilig. Door de plaatsen te mijden, lijkt het of u zich beter voelt, maar in werkelijkheid vermijd u steeds meer plaatsen en steeds een deel van de samenleving. Door ruzie en grote woorden die de volgende dag niet gemeend/geloofd worden. Tijdens ruzie worden er vaak dingen gezegd die niet zo zijn bedoeld of ze moeten anders worden opgevat en dit blijft wel vaak hangen. Deze feiten komen regelmatig terug in discussies.

Door niet samen te werken en door weinig voor iemand over te hebben en niet te kunnen bouwen op personen. Door geen vertrouwen in elkaar is samenwerken niet mogelijk. Voor een goede samenwerking moet er de waarheid gezegd kunnen worden, duidelijkheid, moet het vanuit beide komen. Door weinig met iemand om te gaan en in het contact niet positief is, zal de band negatief kleuren. Door discussies/gesprekken over feiten/meningen en waarheden / niet waarheden en veroordelen/ oordelen. Door iedere keer het verleden te betrekken met toen was dit en toe dat, nee dat klopt niet het is zo en zo en nee ik heb gelijk en niet te kijken naar de toekomst word de relatie niet beter. Als vertrouwen beschaamd is, is het niet makkelijk te herstellen en het kost veel tijd, energie en doorzettingsvermogen, maar waar een wil is, is een weg. Informatie eerlijk duidelijk, simpel, kort is voor een persoon met psychische problematiek makkelijk te volgen. Een afspraak is afspraak en tijd is tijd.

Schrijf u reden van uw wantrouwen aan de samenleving op. Door het op te schrijven en uw gedachten op schrijven verwerkt u al een deel van uw reden. Waarom heeft u geen vertrouwen in de samenleving wat is er gebeurt, probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Schrijf een op wat u graag veranderd zou willen zien, wat is er voor nodig om dit te behalen, door te bekijken hoe u dit kan veranderen ziet u weer mogelijkheden. Probeer in mogelijkheden te blijven denken. Vul hiervoor het trigger schema in. Maak voor uw zelf een schema waardoor uw weer wat vaker naar buiten gaat en wat gaat doen. Plan dit in het begin 1 x per week voor een maand en bereid dit steeds vaker en langer uit. Het vertrouwen om weer buiten zo komt weer terug.Vul hiervoor het afleidingsschema in. Door dagelijks de hersenen te blijven trainen voor een gezond geheugen en de goede concentratie, door bijvoorbeeld elke dag spelletjes te spelen waarbij concentratie geboden is en daarnaast het maken van puzzels. Door het dagelijks trainen van de hersenen loopt u minder risico op problematiek in de hersenen.

👤

PTSS e-coach en trauma coach
Ik ben gespecialiseerd in het omgaan met een (MC) PTSS, chronische stress en vermoeidheid en in stemmingswisselingen. Ik reik vaardigheden aan en geef tips zodat u beter kunt leren omgaan met een (MC) PTSS. Ik ben een ervaringsdeskundige op het gebied van stress en traumatische ervaringen. In mijn leven heb ik vele traumatische gebeurtenissen meegemaakt en diverse bijna doodervaringen gehad. Door de ervaringen heb ik vele depressie gehad en heb ik chronische stress en vermoeidheid opgelopen.

🎖

De knop is er voor de lezers van de site en geven een beeld van welke informatie gezocht en goed bevonden word op de website. De knop is om de schrijver te bedanken voor het plaatsen van het artikel, omdat u het een goed artikel vond of het graag wilt delen met de mede lezers van de website. Het is de waardering voor een artikel, bijvoorbeeld voor het plaatsen van het artikel of om het artikel te schrijven voor de website. Voor de schrijver is het fijn om te weten dat het artikel goed is en nieuwe informatie bevat. Door een bedankje op het artikel weet de schrijver dat het artikel iemand heeft geholpen of dat de informatie goed en duidelijk is.

Met de informatie die we delen willen we taboe op psychische problematiek verminderen en als het zou kunnen stoppen. Iedereen kent iemand met psychische problematiek, het zo een heel normaal onderwerp moeten zijn om te bespreken. De artikelen gaan over diagnose, medicatie en behandelaars. De diagnose waar word geschreven zijn o.a. autisme, borderline, ptss, depressie, hsp.

@ggz

👥

Het doel van de website is de taboe van schulden problematiek en van psychische problematiek verkleinen en samen te zoeken naar een oplossing voor de problematiek. Personen, naasten en behandelaar zoveel mogelijk te informeren over de psychische problematiek en het bevorderen van de signalen te verminderen. Het voorkomen en oplossingsgericht werken aan schulden en budgetvoorlichting. Het stimuleren en bevorderen van de financiële zelfstandigheid, van een goede financiële gezondheid, van gezond omgaan met geld, van zelf het overzicht te hebben en de grip te houden over uw financiële zaken en uw administratie.



Artikelen: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Thema's: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Soebar.nl is een kenniscentrum en schrijft artikelen met adviezen en tips als informatief en educatief. De artikelen geven voorbeelden van diagnose, het herkennen en hoe u ermee om kunt gaan. De artikelen zijn geen vervanging voor een huisarts of hulpverlener.

©

Er rust copyright op de teksten, foto’s en andere afbeeldingen van de Soebar.nl ™ op deze website. De © Copyright is geldig voor de gehele website van soebar.nl™, vanaf 2009 tot 2018. Alle rechten zijn voorbehouden aan deze website. De website is beschermd tegen kopiëren. Voor de teksten geld dat er geen teksten mogen worden gebruikt en worden geplaatst op andere websites, ook niet met bron vermelding.

Alle artikelen, blogs, links, afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd. Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld.

Soebar.nl ™ geeft geen toestemming voor het gebruik van haar logo door derden, zonder uitdrukkelijke toestemming. Foto’s en andere afbeeldingen op deze website mag u niet gebruiken.
Geplaatst in W