Voedingspatroon ontbijt

Ontbijt

Ontbijten is zeer belangrijk voor uw energiepeil. Voedsel is namelijk de belangrijkste energiebron voor uw lichaam, u kunt het zien als benzine voor een auto. Wanneer u wakker wordt heeft u een lange tijd niet meer gegeten. Het is dan ook aan te raden om uw lichaam bij te tanken. Zodat u fysiek en mentaal goed kunt presteren. Vooral de koolhydraten in uw boterham zijn een goede energie-leverancier.

Een goed ontbijt is cruciaal voor uw concentratie. De hersenen van uw lichaam zullen zich namelijk gaan focussen om de energie die u nog over heeft op te slaan, wanneer u niet goed ontbijt. Het gevolg hiervan is dat uw concentratieniveau zal dalen, ook kan dit hoofdpijn veroorzaken.

Wanneer u ‘s ochtends het ontbijt overslaat, Is de kans groot dat u in de loop van de dag steeds meer honger krijgt. Hierdoor zult u de maaltijden na het ontbijt onnodig uitbreiden. Om op gewicht te blijven, is het echter belangrijk om de inname van uw voeding over de hele dag te verspreiden. Ontbijten zorgt ervoor dat u minder snel geïrriteerd zult raken. Een goed ontbijt zorgt ervoor dat de bloedsuikerspiegel en het insuline niveau op de juiste waarden blijven. Een gezonde bloedsuikerspiegel zal u helpen minder snel chagrijnig te worden.