Voeding dagboek

Wat is het?

Start met het bijhouden van een voeding dagboek met daarin uw signalen van uw voeding en voedingspatroon en de schema’s die u dagelijks bij houd vaan een goede balans in de voedingspatroon en het aanleren van een patroon en herkennen en erkennen van signalen en opzoek gaan naar oplossingen voor de signalen.

Zo begint u:

Stap 1 Hoeveel gezonde maaltijden heeft u gegeten, en hoeveel waren er ongezond? Voor een gezonde stijl heeft u minimaal 5 gezonde maaltijden per week nodig. Om uw voedingspatroon aan te pakken is het belangrijk dat u een goed, duidelijk, eerlijk inzicht heeft in uw voedingspatroon. Door bewust na te denken over uw eetpatroon leert u, uw patroon kennen en leert u waar u moet veranderen.

Stap 2 Door het voedingsschema te maken van al uw eet momenten en het gene wat u eet, ziet u dat het vrijwel alleen ongezonde voeding is, dit is niet goed voor uw gezondheid. Door veel ongezonde voeding, is de kans zeer groot op overgewicht en daardoor een vergrote kans op problematiek met organen.

Begin met het bijhouden het voedingsschema waarin u opschrijft wat u eet voor een week en hoe groot u porties zijn. Zo krijgt een goed overzicht van uw voedingspatroon.

  • Begin met het verkleinen van de porties. Maak een gezond weekmenu en doe de boodschappen in 1x. Houd aan het menu, pas op voor verleiders!
  • Doe geen boodschappen op een lege maag, dan heeft u zin in alles en koopt u meer! Wees voorbereid op dat de verleiding groot kan zijn en dan? Bedenk en plan wat u gaat doen?
  • Zoek afleiding, afleidingsschema, wanneer u trek heeft in iets ongezonds. Schrijf dit ook op in uw boekje met de reden waarom u het op dat moment moeilijk had in het triggerschema. Hier kunt u op een later moment iets van leren. Stel u zelf niet te grote doelen, in kleine stapjes is gezonder dan in 1x 10 kilo.

Voedingscoach

Voedingscoach

Ik heb met regelmaat buien van niet eten of juist er veel eten. Ik heb een patroon gevonden waardoor het makkelijker vol te houden om er een balans in aan te brengen.