Trigger schema

  1. Het schema kunt u wekelijks uitprinten en in een schrift of map bij elkaar bewaren, zodat u een overzicht heeft van een lange tijd en u de problematiek kan vergelijken met andere weken. Zo weet u of het beter gaat en wat de vorderingen zijn of waar nog extra aandacht aan moet worden besteed. Trigger schema 1 Bestaat uit het aantal triggers en welke triggers en de oplossing, door u 3 punten eigen te maken kunt u de triggers beter aan, leert u er mee omgaan, herkend u de signalen en weet u wat u moet doen bij een trigger.
    •    Stap 1 Aantal = Hoeveel triggers had u vandaag? Van welke trigger had u het meeste last? Welk cijfer zou u dit geven?
    • Stap 2 Triggers = Wat waren deze triggers? Hoe zijn de triggers ontstaan?
    • Stap 3 Oplossing = Hoe kunt u voorkomen of wat kunt u anders doen om dit in de toekomst te veranderen? Heeft u gebruik gemaakt van het afleidingsschema en gezorgd voor ontspanning ?
    • Het trigger schema bestaat uit wie wat waar welke en hoeveel vragen. Dit geeft een andere kijk op uw triggers door u zeelf vragen te stellen denk u bewust na over de trigger, dit geeft vaak in zit in de problematiek, hierdoor kunt er achter komen hoe u de trigger kunt aanpakken.
      • Wie = Door wie heeft u prikkels gekregen?
      • Wat = Van wat kreeg u prikkels? Hard geluid of een geur?
      • Waar = Waar was dit? Gaat u nog een keer naar toe?
      • Welke = Welke oplossing heeft u gevonden voor de trigger? Heeft u gebruik gemaakt van het afleidingsschema en gezorgd voor ontspanning ?
      • Hoeveel = Hoeveel triggers had u in totaal?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.