Trigger schema

  1. Het schema kunt u wekelijks uitprinten en in een schrift of map bij elkaar bewaren, zodat u een overzicht heeft van een lange tijd en u de problematiek kan vergelijken met andere weken. Zo weet u of het beter gaat en wat de vorderingen zijn of waar nog extra aandacht aan moet worden besteed. Trigger schema 1 Bestaat uit het aantal triggers en welke triggers en de oplossing, door u 3 punten eigen te maken kunt u de triggers beter aan, leert u er mee omgaan, herkend u de signalen en weet u wat u moet doen bij een trigger.
    •    Stap 1 Aantal = Hoeveel triggers had u vandaag? Van welke trigger had u het meeste last? Welk cijfer zou u dit geven?
    • Stap 2 Triggers = Wat waren deze triggers? Hoe zijn de triggers ontstaan?
    • Stap 3 Oplossing = Hoe kunt u voorkomen of wat kunt u anders doen om dit in de toekomst te veranderen? Heeft u gebruik gemaakt van het afleidingsschema en gezorgd voor ontspanning ?
    • Het trigger schema bestaat uit wie wat waar welke en hoeveel vragen. Dit geeft een andere kijk op uw triggers door u zeelf vragen te stellen denk u bewust na over de trigger, dit geeft vaak in zit in de problematiek, hierdoor kunt er achter komen hoe u de trigger kunt aanpakken.
      • Wie = Door wie heeft u prikkels gekregen?
      • Wat = Van wat kreeg u prikkels? Hard geluid of een geur?
      • Waar = Waar was dit? Gaat u nog een keer naar toe?
      • Welke = Welke oplossing heeft u gevonden voor de trigger? Heeft u gebruik gemaakt van het afleidingsschema en gezorgd voor ontspanning ?
      • Hoeveel = Hoeveel triggers had u in totaal?

De GGZ geeft u informatie , tips en adviezen over de geestelijke gezondheid. De geestelijke gezondheidszorg (ggz) is gericht op het voorkomen en/of verbeteren van psychische aandoeningen en stoornissen. bij de GGZ kunt u terecht voor het vinden van informatie over diagnoses, stappenplannen en het stellen van vragen.

Wij horen graag uw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.