Toeslagen administratie

Bewaar alle papieren van de belastingdienst, uw financieel jaaroverzicht en uw jaaropgaven op in 1 map. Zorg ervoor dat u de papieren per jaar achter een tabblad stopt of berg dit op in een aparte map per jaar. Tot 5 jaar terug is het mogelijk om nog inkomsten belasting terug te vragen. Hiervoor heeft u wel de bewijzen nodig van de gemaakte kosten, zoals uw bankafschriften of bonnetjes, bewaar deze goed. Scan ze in en bewaar ze op een usb dit scheelt een hoop ruimte en u raakt ze niet kwijt. Zo heeft u altijd alles bij de hand. De map is niet alleen voor de belasting bedrijven zoals de gemeente vragen bij het aanvragen van bijzondere bijstand ook om deze gegevens.

Voor het doen van inkomsten belasting heeft u een digid, inkomstengegevens, specificaties zorgkosten jaaropgaven nodig. Heeft u verschillende werkgevers of uitzendbureaus gehad of wisselend loon? Heeft u een uitkering? Maak een overzicht van al uw inkomsten van het afgelopen jaar en verzamel de jaaropgaven. Hierop vind u het loon wat u in een jaar heeft verdient voor dat bedrijf, waar u belasting over moet betalen. Van iedere bankrekening krijgt u van de bank jaarlijks een financieel jaaroverzicht. Hierop staat uw saldo van 1 januari en 31 december. Zorg voor een compleet overzicht voor u start met uw aangifte, anders moet u gaan zoeken tijdens u aangifte, wat fouten kan veroorzaken.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.