Timemanagement

Wat is het?

Timemanagement kan helpen en ondersteunen om een juiste planning te maken en zo effectief mogelijk te werken.

Wat u nodig heeft:

  • planning
  • agenda

Zo begint u:

  1. Maak een planning van de taken die u de volgende dag moet doen. Begin ‘s morgens met de meest vervelende klus. Dat geeft rust in uw hoofd doordat u deze klus kunt afsluiten. Zet daarna een kopje thee en ga daarna verder met de rest van de planning. Maak een planning aan de hand van de zwaarte van de klussen en wissel deze af van licht zwaar licht zwaar.
  2. Plan een pauze moment in waarin u kunt bijkomen van de dag. Zorg dat u even kunt ontstressen door bijvoorbeeld een yoga oefening of door een wandeling. Plan dagelijks 15 minuten de tijd om yoga of ademhalingsoefeningen te doen bijvoorbeeld voor het slapen gaan.
  3. Houd een agenda bij met belangrijke afspraken en zaken die gedaan moeten worden zoals het betalen van rekeningen. Bekijk dagelijks wat u moet doen en doe dit direct, anders stelt u het uit en is de kans dat u het vergeet groot. Een agenda geeft een direct en duidelijk overzicht van wat u op een dag op een week moet doen.
  4. Volle mailbox? Beslis direct wat u met een bericht doet: beantwoorden, archiveren, doorsturen of weggooien. Bekijk aan het eind van de dag de mail en verwerk deze direct. Zo kunt u rustig en geconcentreerd blijven werken.
  5. Zet alle apparaten die kunnen afleiden apart. Zet uw telefoon uit om niet gestoord te worden dor whats-app of sociaal media.   Hoe meer uw concentratie ligt op de planning hoe minder tijd het kost om deze af te maken.

Het verwachte resultaat:

Meer overzicht wat u kunt doen in de tijd die u heeft. Door time management kunt een betere structuur op een dag aanbrengen en kunt u minder stress ervaren in het werk.

Tips:

  • hoe meer u plant, hoe meer overzicht, hoe duidelijker en overzichtelijker het is.
  • beweeg voldoende om te kunnen ontladen en eet gezond
  • volg een vast dagritme
  • doe 1 ding te gelijk en maak dit eerst af voor u aan iets nieuws begint.

Waarschuwingen:

  • plan dagen niet te volg en vergeet nu tijd voor u zelf te nemen, hierdoor is de kans op gezondheidsproblematiek groot.
Vond u het artikel intressant? Deel het artikel en volg soebar.nl dan op
0

Lees verder

Soebar.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Spring naar werkbalk