Ademhalingsoefening

Bij een ademhalingsoefening is rust in de ademhaling erg belangrijk zorg hiervoor door een aantal keer diep in te ademen voor u de oefening begint. Door de oefeningen vaak te herhalen zult u eerder en sneller uw rust vinden, ook op lastige momenten kunt u de rust beter vinden en behouden.  Door het doen van ademhalingsoefeningen vergroot u de concentratie

Yoga

Wat is yoga eigenlijk? Yoga is een goede manier om te leren ontspannen. Door gebruik te maken van simpele korte oefeningen kunt u in een paar minuten geheel tot rust komen. Bij yoga is het erg belangrijk dat u uw ademhaling onder controle krijgt voor de innerlijke rust. Is yoga voor iedereen? Ja iedereen kan yoga leren hierbij maakt het niet uit of de persoon oud of jong is.

Zwemmen

Hoe maakt het zwemmen leuk voor een kind dat is onderprikkeld of overprikkeld? In het zwembad is het vaak erg druk, wat zorg voor een grote stroom van prikkels. Erg is veel geluid, erg is veel te zien, zoals de verschillende baden, glijbanen enz. Een kind dat onderprikkeld is kan hiervan genieten, maar een kind dat overprikkeld is kan hier slecht tegen. Naast de verkoeling van het water is het zwemmen ook een uitstekende manier om heerlijk te ontspannen voor een kind dat overprikkeld is. De diepte en de druk van het water zorgen ervoor dat u kind kan ontspannen.

Massage

Door uw hoofd elke dag even te masseren heeft u minder last van stekende hoofdpijnen. De massage heeft 9 korte stappen en is overal toepasbaar. Door onderstaande oefening dagelijks te doen, voor u gaat slapen, zal u op langere termijn merken dat u minder vaak hoofdpijn heeft of minder ernstig. De oefeningen zijn overal toepasbaar als u maar een stevige ondergrond heeft. Door de drukpunten van de handpalm of knokkels te volgen met uw gedachten, zullen de gedachten verminderen.

Beweging

Hoe krijgt u uw kinderen in beweging? Sommige kinderen worden uitgedaagd door het bieden van perspectief, andere kinderen komen in beweging als ze voldoende veiligheid ervaren. In het algemeen komen kinderen in beweging wanneer het spelenderwijs gebeurt zoals wie het eerste zijn jas aan heeft! Wie het eerste buiten is! Niet alle kinderen worden meteen enthousiast bij het woord ‘wandelen’, dus noem het anders  ga op avontuur en doe onderweg een spel zoals ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is de vorm, kleur… Geef altijd duidelijk van te voren aan dat u van plan bent naar Lees het gehele artikel →

Ontspanning

Hoe krijgt u rust en ontspanning? Personen die veel last van stress hebben,hebben hierdoor regelmatig stevige hoofdpijnen of rugpijnen. Deze hoofdpijnen komen vaak door de vele gedachten in het hoofd, om van deze gedachten af te komen of tijdelijk te verminderen is rust noodzakelijk.

Sport

Sport en beweging Voor iemand met psychische problematiek is bewegen/sporten erg belangrijk voor het onder controle krijgen van de stress en onrust en voor het ontladen en laden van het lichaam. Hierbij hoeft het niet perse sporten op een sportschool te zijn dit kan ook hardlopen, wandelen, iets wat uw zinnen verzet en waar u uw stress meer kan wegnemen.

Avondvierdaagse

‘k Heb een potje met vet… Vanaf welke leeftijd kan mijn kind meelopen met de avondvierdaagse? Een avondvierdaagse word vaak vanuit school geregeld. Wanneer u kind in groep 3 zit en rond de 4 jaar is kan uw kind meelopen. Het is dan wel belangrijk dat ze ook de afstand ook kan lopen 4 dagen, dit is afhankelijk per kind of dat kan of niet. Ga een tijdje van de voren de afstand lopen en kijk hoever uw kind komt.