Nabestaande administratie

Het is niet het eerste het beste onderwerp waar vaak over gesproken word, maar toch is het belangrijk om te weten wat de wensen van uw partners zijn en dat u weet wat er geregeld moet worden aan administratie. Wanneer er u even de tijd voor neemt en alle papieren verzameld en wanneer u dit overzichtelijk opbergt in 1 map, heeft de nabestaande direct alles bij de hand en kan alles in 1x goed geregeld worden. De administratie is op dat moment niet het gene waar u zich heel druk over wilt maken.

Mailbox opruimen

Een overvolle mail, wat moet ik er mee!! Er zijn alle vele artikelen geschreven over opruimen van uw mailbox. Het is eigenlijk heel simpel om er weer orde in aan te brengen. Vergeet de chaos en maak vandaag nog de start om uw overvolle mailbox op te ruimen en opnieuw te organiseren. Zorg ervoor dat u de mailbox bijhoud en niet weer laat oplopen, de troep kost u meer tijd dan het dagelijks bijhouden. Stap 1 Signalen herkennen, oplossen

Alimentatie niet ontvangen

Hallo Mijn ex heeft in februari en in april geen alimentatie betaald voor mijn dochter. Ik heb het hem al een paar keer verteld maar hij ontwijkt het. Wat kan ik gaan doen? Bij ongeveer 3/4 van alle alimentatiebeschikkingen op een gegeven moment problemen met de betaling. Kiezen voor geen alimentatie is minder stressvol doordat u geen rechtszaken hoeft te voeren en het geld op te eisen, maar kan zorgen voor financiële problemen. Waarom word vaak de alimentatie niet ontvangen?

Budgetplan werkblad

Het maken van een huishoudboek in een werkblad is erg makkelijk en erg snel  klaar. Binnen een paar minuten heeft u een overzicht van uw inkomsten en uitgaven en weet u hoeveel u nog te besteden heeft. Het budgetplan is verstandig om dit elke maand te controleren of de gegevens juist zijn om financiële problemen te voorkomen. Wees bij het invullen van het plan eerlijk naar uw zelf door het niet op te schrijven betekend niet dat de kosten er niet zijn.

Garantiebewijs

Van de ruim 29.000 meldingen die Consuwijzer, in het eerste deel van 2015 , is 10% vragen over garantie. Vaak wordt u als klant doorgestuurd naar de fabriek, maar u heeft een overeenkomst met de winkel van het gekochte product. De verkoper moet het probleem zelf oplossen of de fabrikant inschakelen om uw product te herstellen of vervangen. Gaat het product kapot binnen de garantie?

Kwijtschelding

Wanneer kom ik in aanmerking voor kwijtschelding? Niet iedereen komt in aanmerking om kwijtschelding van heffingen/belasting aan te vragen.  Hiervoor dient u aan bepaalde voorwaarden voldoen die de rijksoverheid vaststelt. Per gemeente is dit verschillende, informeer daarom bij uw gemeente wat de voorwaarden zijn. Alleenstaanden en gezinnen met een laag inkomen en op bijstandsniveau kunnen kwijtschelding aanvragen bij gemeente en/of belastingdienst. Zij bepalen of de het in aanvraag word genomen en of uw recht heeft op een toekenning. Om uw toekenning te toetsten word er gekeken naar uw inkomen en de uitgaven waar kwijtschelding voor word aangevraagd.

Administratie en assertiviteit

Wat hebben assertiviteit en administratie met elkaar te maken? Om maandelijks goed uit te komen met uw inkomsten is discipline nodig. Maak er een sport van om binnen het budget te blijven. Om echt grip te krijgen op je ‘inkomsten en uitgaven’ moet je deze eerst in beeld brengen. Hierbij kunt u gebruik maken van een huishoudboek waar u alle kosten in opschrijft. Door u strikt aan een vast bedrag per week te houden besteed u nooit meer dan u heeft.

maatschappelijk werk

Het bevorderen dat mensen in onze samenleving tot hun recht komen, als mens en als burger. Maatschappelijk werkers streven ernaar dat mensen zich in wisselwerking met hun sociale omgeving zo goed mogelijk kunnen ontplooien, naar hun eigen aard, behoeften en opvattingen, en dat ze rekening houden met anderen met wie zij samenleven.

Bewaarplicht administratie

De bewaarplicht administratie Wat is de bewaarplicht van een particuliere administratie en voor hoelang? Voor bedrijven geld er een wettelijke verplicht van 7 jaar om de financiële administratie te bewaren. Ook aan een particuliere administratie zitten minimale en maximale bewaartermijnen. De gehele particuliere financiële administratie heeft te maken een bewaarplicht. Het is geen wettelijke verplichting, maar u bent het wel verplicht te bewaren als bijvoorbeeld de belastingdienst erom vraagt na 5 jaar. Zo hebben rekeningoverzichten, polisbladen en declaraties een minimale bewaarplicht van 1 of 2 jaar. Daarin tegen hebben loonstroken, specificatie toeslagen, huurcontract een bewaarplicht van 5 jaar tot onbepaalde Lees het gehele artikel →

Administratie

Wat is de administratie? Inzicht in uw geldzaken begint bij uw administratie. Als het op orde is, kunt u alles makkelijk terugvinden. De administratie zijn alle post die u binnen krijgt, de kasboeken, budgetplannen. Wat valt er onder de basis? De basisadministratie is het minimale wat u nodig heeft voor het op orde brengen van een administratie. Hierin hoort te zitten: