Sociaal isolement zelftest

Sociaal isolement zelftest

Aan de hand van 25 vragen van de sociaal isolement zelftest kunt u inzicht krijgen of u dreigt in een sociaal isolement te raken. De test is voor zowel de persoon zelf als voor naasten. Wanneer u 10 van de 25 vragen met ja beantwoord bekend dat de persoon een verhoogd risico heeft of al in een isolement zit. Een verhoogd risico zijn mensen met psychische problematiek en mensen met een sociaal media verslaving.

Gedrag

  1. Is er iets gebeurt waardoor uw gedrag is veranderd?
  2. Vermijd u plaatsen en/of personen?
  3. Komt u regelmatig buiten?
  4. Laat u regelmatig uw gordijnen dicht?
  5. Neemt u altijd uw telefoon op?
  6. Doet u de deur open voor iedereen?
  7. Zit u op een sport of bij een vereniging?
  8. Komt u wel eens in buurthuis?
  9. Heeft u schulden problematiek?

Gedachten

  1. Denkt u regelmatig ik wil geen contact meer met iemand?
  2. Denkt u dat u in de steek gelaten te word?
  3. Heeft u ruzie of conflicten met personen?
  4. Heeft u regelmatig negatieve gedachten of heeft u pas een depressie mee gemaakt?
  5. Bedenkt u regelmatig een smoes om iets niet te doen?

Gevoel

  1. Heeft u het gevoel dat u niet begrepen word of dat er niet naar u word geluisterd?
  2. Heeft u regelmatig face tot face contact met iemand?
  3. Heeft u iemand waar u uw gevoel en gedachten kan mee bespreken, uw hart kan luchten?
  4. Heeft u last van stemmingswisselingen?-
  5. Heeft u last van stress, paniek, angst problematiek?

Gesprekken

  1. Gaan gesprekken vaak over oude koeien?
  2. Bent u vaak in discussie, die regelmatig is gevoerd?
  3. Is uw brievenbus vaak leeg, op de reclame na?
  4. Word u regelmatig gebeld of gemaild?
  5. Zit u veel op sociaal media?
Profielfoto van PTSS online coach

Over PTSS online coach

Als PTSS expert heb ik, bijna 10 jaar ervaring op het gebied van problematiek rond om psychische en stressgerelateerde klachten. Thema's die aan de orde komen, zijn bijvoorbeeld slaapproblemen, herkennen en het omgaan met emoties, triggers en gevoelens, gedachtepatronen, vertrouwen en wantrouwen, omgaan met diagnose en naasten en schuld en schuldenproblematiek. Door u klachten beter te begrijpen, krijgt u er meer grip op. Leren accepteren en veranderen komt ook regelmatige aan de orde. Hiervan leert u technieken en om bepaalde klachten te verminderen of er beter mee om te gaan, bijvoorbeeld met nachtmerries en flashbacks, stemmingswisselingen Daarnaast geef ik als ontspanningscoach handige tips en adviezen om simpel met korte oefeningen te ontspannen. Als stresscoach geef ik u advies bij het in balans brengen en houden van uw stress. De PTSS coach kan u ondersteunen bij autisme, ADHD, hoogsensitiviteit, burn-out, bordeliner, PTSS door middel van de groep stresscoach kunt u, uw vragen stellen en chatten of u kunt een dm sturen.

Geef een reactie