Schrijfoefening 2 Positieve gedachten

Schrijfoefening 2 Positieve gedachten

Omschrijving: Pak pen en papier en ga even zitten. Pak een zandloper en zet deze startklaar. Bedenk u zoveel mogelijk leuke momenten,  in de tijd dat de zandloper loopt. Het maakt niet uit of het mogelijk is of niet, het gaat om de gedachten erachter. Als de zandloper op is, bekijkt u de lijst en maakt u 2 kolommen, welke momenten zijn uitvoerbaar en welke zijn alleen een goede gedachten.  De goede gedachten kunt u gebruiken als u zich minder goed voelt, door dit in uw hoofd te brengen, kunt u de gedachten veranderen. Door de lijst op te hangen en er elke keer op te kijken, kunt u zelf leren mindere gedachten te verminderen. De uitvoerbare leuke momenten kunt inplannen op het afleidingsschema, voor wanneer u stress, angst of paniek heeft.

Doel: Het veranderen van gedachten

Vragen:  Wat zorg voor een goed gevoel? Hoe kunt ervoor zorgen dat u dit gevoel kunt oproepen? Hoe kan ik de de goede gedachten uitbreiden, wat heeft u hiervoor nodig? Hoeveel negatieve gedachten had u? Wat kunt u doen om negatieve gedachten te verminderen? Welke leuke activiteiten kunt u in de plaats zetten?

Woorden: uitjes, vakantie, verjaardag, geslaagd voor …

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.