schouderdraai

Wat is het?

De schouderdraai is een oefening voor wanneer u meer spanning heeft in de schouders en/of last heeft van de nekspieren en/of hoofdpijn klachten. Door het draaien van de schouders op een vaste manier neemt de spanning en of pijn af.

Wat u nodig heeft:

  • een plek met een beetje ruimte

Zo begint u:

Draai uw linkerschouder rustig in rondjes naar voren.

Draai uw linkerschouder rustig in rondjes naar achteren.

Neem even rust

Draai uw rechterschouder rustig in rondjes naar voren.

Draai uw rechterschouder rustig in rondjes naar achteren.

Neem even rust

Draai de linker en de rechter schouder in rondjes naar voren

Draai de linker en de rechter schouder naar achteren

Trek beide schouders op even vast houden en laat ze vallen

Het verwachte resultaat:

Minder spanning in de schouder en uw heeft een manier die u altijd kunt toepassen als de spanning te hoog is.

Tips:

  • Doe de oefening dagelijks ter preventie van het vast gaan zitten van de schouders.
  • Doe regelmatig rek en strek oefeningen om de spieren te spannen en ontspannen.

Waarschuwing

  • Wanneer u spieren al enige tijd zijn gespannen of vast zitten kan het bewegen pijnlijk zijn. Door het blijven bewegen worden ze meer ontspannen. Door er niet veel aan te doen verergerd u de klachten. Hierdoor kan het zijn dat u botten hoort knakken omdat er te veel spanning op de spieren staat.
  • Heeft u na een paar weken nog last van de spieren vraag dan een verwijzing voor een fysiotherapeut.

 

De ontspanningscoach leert u in simpele stappen makkelijk en snel u rust te vinden en te houden.

Wij horen graag uw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.