Relax oefening medemens

  1. Ga voor de spiegel staan
    1. Sluit uw ogen en haal een aantal keer diep ademen. Til hierbij de schouders hoog op en laat ze bij het uitademen naar beneden vallen.
    2. Denk aan iemand die voor u veel betekent, die iets bijzonders voor u heeft gedaan, die naast u staan, die u bij dingen helpt.
    3. Haal een afbeelding of filmpje van de persoon in gedachten. Denk aan het moment en voel het moment, laat het even voor wat het is. Houd het beeld vast en denk aan de momenten.
  2. Open uw ogen en kijk in de spiegel naar uzelf.
    1. Wat zijn de veranderingen? Wat voelt u? Hoe zijn uw gezichtsuitdrukkingen?
    2. Voelt u zich meer vrolijker of blij? Wellicht wordt uw gezichtsuitdrukking zachter, blijer. En voelt u warmer, lichter, vredig en dankbaar. Denken aan een medemens zal u kunnen kalmeren in tijden van nood.
    3. Wat betekend deze persoon voor u? Wat maakt deze persoon bijzonder? Wat voor gevoel geeft deze persoon u? Kunt u dit gevoel meer toepassen in het dagelijks leven? Wat heeft u hiervoor nodig?
  3. Wat ziet u over u zelf?
    1. Wat zou u kunnen veranderen? Wat zijn min punten en positieve punten?
    2. Wat zijn de gedachten? Zijn deze veelal positief of negatief gestemd?
    3. Welke plannen heeft u gemaakt voor volgende maand om voor u zelf te verbeteren of aan te pakken?
    4. Heeft u stappen gemaakt het afgelopen jaar? Heeft u regelmatig uw doelen behaald?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.