Rechill

Wat is het?

De rechill manier is een andere manier van mediteren. Door juist heel actief te bewegen verliest u stress en vind u daardoor de rust. Het bewegen op deze manier spreekt kinderen meer aan.

Op internet heb je verschillende video’s met korte oefeningen, vaak met 1 zin die word het haalt.  Doordat de zin kort en simpel is onthouden kinderen het makkelijker en sneller. Het gevoel dat de stress word herkend, en een kind weet de korte zin toe te passen.

Wat u nodig heeft:

  • korte zin met korte bewegingen maximaal 5
  • vragenlijst

Zo begint u:

  1. Vraag uw kind hoe uw kind stress voelt, wat is er dan anders als normaal? Krijgt het last van buikkrampen, word het heel stil, of krijgt het hoofdpijn? Wanneer uw kind de signalen bij zichzelf kan erkennen kan het starten met een oefening.
  2. Start de oefening zoals bijvoorbeeld:
    1. stamp 1x links met de tekst rechill
    2. stamp 1x recht met de tekst relax,
    3. Leg de duim op de middelvinger, adem in, breng de armen boven u hoofd met een zwaaiende beweging.
    4. adem uit, met de tekst geen stress en zakt door de knieën.
  3. Herhaal de oefening dagelijks op een vast tijdstip bijvoorbeeld 15 minuten voor het eten. De drukte die u kind heeft, zal verminderen en uw kind zal rustiger eten.
  4. Bedenk een variatie op de zin en maak er uw eigen rechill moment van.

Het verwachte resultaat:

De kinderen leren om stress te herkennen en kunnen hierdoor door de oefeningen beter mee omgaan. Na diverse oefeningen heeft u kind een leuke manier gevonden om snel van stress af te komen of om pieker gedachten beter onder controle te krijgen.

Tips:

  • Een voorbeeld van youtube

Vond u het artikel intressant? Deel het artikel en volg soebar.nl dan op
0

Lees verder

Leren ontspannen
Ontspanningscoach at Soebar.nl
De ontspanningscoach van soebar.nl helpt u stap voor stap naar meer rust en ontspanning in uw dagelijkse leven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Spring naar werkbalk