paniekaanval gevolgen

  1. In een aanval is het belangrijk dat u herkent dat het een aanval is. Door dit te herkennen en te accepteren kunt u het verminderen met de ademhaling. Door met uw gedachten mee te gaan in de paniek aanval vergroot u de aanval en word de aanval groter. Het is belangrijk dat u de cirkel kunt doorbreken en dat u weet wat u hiervoor moet doen. Dit kan zijn door afleiding, even weg te lopen en weer terug te komen.
  2. Het vermijden van plekken of weglopen van plekken. wanneer u alleen wegloopt van een plek is de paniek wel even opgelost maar de volgende keer is de kans groot dat u op dezelfde plek weer paniek voelt op komen. Loop daarom altijd even terug om de plek weer te voelen als normaal, hierdoor is de kans groot dat u de plekken niet gaat vermijden.
  3. Het lijkt een goede optie om plekken te vermijden om hierdoor geen paniek te hebben. Maar op de langere termijn gaat u steeds meer plekken vermijden en is de kans groter dat paniek toeneemt en dat dagelijkse dingen minder goed gaan.
  4. Komen de paniekaanvallen vaker voor dan 1x per week dan is het raadzaam om langs de arts te gaan en deze aanvallen met signalen te bespreken aan de hand van uw dagboek.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.