Stress & nieuws

Stress nieuws

  1. Wat maakt dat het nieuws zo binnenkomt, zijn het de beelden van nare gebeurtenissen of is het de onmacht dat u er niets aan kunt doen? Probeer er achter te komen welk nieuws de meeste invloed heeft op uw stress, angst of paniek en probeer deze zo veel mogelijk uit te zetten tot dat u stress is afgenomen.
  2. Hoe gevoelig bent u voor het nieuws? Als u een cijfer mocht geven dan is het …. ? Wat maakt het dat het … is en niet een lager of hoger? Wat is hiervoor nodig om dit te veranderen.?
  3. Kijk een paar weken minder nieuws zoals bijvoorbeeld nu elke dag naar 3x per week. Zo blijft u wel op de hoogte maar word u 4 dagen minder beïnvloed. Of kijk bijvoorbeeld 1x per het nieuws zoals bij nieuwsuur, hier heeft u een overzicht van de gehele dag.
  4. In het gewone journaal is het vaak negatief nieuws voor zolang het programma duurt. Bij het jeugdjournaal worden verhalen anders verteld en de erge beelden weg gelaten en word het nieuws afgewisseld met positief en negatief nieuws. Vaak heeft hart van Nederland ander nieuw dan het gewone journaal.
  5. Volg het nieuws online zodat u een betere selectie kunt maken van het nieuws dat u leest.
  6. Bekijk minder video’s bij de bijbehorende artikelen en let op als er een waarschuwing bij staat, laat u niet verleiden om toch te kijken. Het lezen van een artikel heeft minder invloed dan beelden.
  7. Maak een selectie van het nieuws, kijk bijvoorbeeld alleen binnenlands nieuws of sport, dit is minder belastend dan het buitenlands nieuws.
  8. Probeer zo zen mogelijk door het leven te gaan. Heeft u veel stress probeer zoveel mogelijk op de momenten aan yoga oefeningen te doen om weer de rust terug te vinden en om het los te laten.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.