Nare gebeurtenis kind stap 2

stap 2: opvangen van reacties en emoties. Wees voorbereid op gedachten emoties en gevoelens van de andere persoon. Bedenk u de ergste situatie die u zou kunnen overkomen en hoe u dan zou reageren. Houd uw eigen emoties en gevoelens onder controle. Hoe meer u de controle heeft over heeft over uw zelf en de gebeurtenis hoe meer rust u uitstraalt wat het makkelijker maakt voor uw kind.

  • Laat u niet leiden door het nieuws of de gebeurtenis en neem op tijd afstaand van het nieuws, laat het nieuws u niet belemmeren in het dagelijkse leven. Krop uw gevoelens over de gebeurtenis niet op en deel uw gedachten zoveel mogelijk met personen die belangrijk voor u zijn. Begin met het maken van een dagboek om uw gedachten van u af te schrijven.
  • Door er eindeloos over te blijven praten, valt u veel in herhaling en dit heeft weinig zin. Ken uw grenzen wanneer het genoeg is om het erover te hebben. Door lang door te gaan kan het zijn dat het erger word dan het was.  De gedachten worden steeds opnieuw geprikkeld en u denkt er steeds over na. Door het met rust te laten kunt u de gedachten los laten en deze gedachten een plek geven zodat ze niet meer zo aanwezig zijn.
  • Blijf positief denken en zoek afleiding op moeilijke momenten. Neem voldoende tijd om te slapen, te rusten, na te denken en bij belangrijke personen te zijn.  Wees duidelijk en eerlijk tegenover deze personen over u behoeften, vertel wat u wensen zijn.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.