Mijn studiefinanciering is niet binnen wat moet ik doen?

Dat de studiefinanciering niet is overgemaakt kan verschillende oorzaken hebben.

Kijk in Mijn DUO om te controleren of er een betaling voor de maand klaar staat. Als er een betaling staat, staat erbij wanneer ze het gaan overmaken. Meestal word het die dag voor 17.00 uur overmaakt op uw rekening, bij sommige banken kan dit ook in de avond zijn.

Soms ligt het ook aan de bank dat een betaling later binnenkomt, ook al heeft DUO de betaling wel op tijd verstuurd. Dit komt omdat de verwerking van de betaling bij de bank meer tijd in beslag heeft genomen of bij een storing langere tijd geen betaling konden worden gedaan.

Wacht altijd een paar dagen af, het kan ook zijn dat het een dag later word gestort dan aangegeven. Heeft u na een paar dagen nog niks ontvangen neem dan contact op met DUO. Het kan er aan liggen dat er een administratieve fout is gemaakt bij DUO.  Houd ook rekening met feestdagen, op deze dagen word het later uitbetaald.

Wat je in dit geval het beste kan doen is naar de website van DUO gaan of bellen De DUO Infolijn: 050 599 77 55, op werkdagen bereikbaar van 09.00-17.00 uur (gratis)