Meditatieoefening voor het gehele lichaam

Wat is het?

Meditatie voor het gehele lichaam is belangrijk wanneer u veel stress ervaart en u zich onrustig voelt. Door dezen oefening met regelmaat te doen krijgt u meer rust in uw leven en kunt u zich makkelijker ontladen.

Zo begint u

  1. Ga staan en zet uw beide voeten naast elkaar. Strek uw armen helemaal uit en naar de toppen van uw vinger. Leg hiervoor uw hoofd wat naar achter.
  2. Breng u armen naar beneden en beweeg u lichaam mee naar beneden. Zet u handen op de grond met gestrekte armen en houd uw onderbenen recht.
  3. Zet u voeten naar achter en leun op uw armen. Het lichaam is nu een rechte lijn en uw steunt op uw armen.
  4. Til u hoofd op en maak u rug hol, breng uw buik naar de grond, breng u schouders naar achteren. Adem diep in houd dit even vast en blaas uit.
  5. Ga weer op handen en voeten staan en duw uw billen ophoog en maak u recht, zodat uw armen en rug een rechte lijn zijn. Houd u hoof tussen uw armen. Strek uw benen
  6. Buig door uw knieën en zet u handen op de grond, u zit nu hetzelfde al bij 2, houd uw hoofd omhoog en kijk recht vooruit en laat de spanning los. Herhaal dit een aantal keer.
  7. Ga staan op uw voeten buig uw hoofd naar voren. Adem in. Adem uit als u langzaam helemaal rechtop staat.
  8. Breng u armen in de lucht en strek u lichaam helemaal uit.

Het verwachte resultaat:

Na het lezen en uitvoeren van de meditatie voelt u zich minder gestrest en meer in balans.