juridisch loket

Wat is het juridisch loket?

Het Juridisch Loket geeft juridisch advies aan iedereen met een laag inkomen en weinig vermogen. Vanuit 30 vestigingen staan onze 250 juristen voor u klaar om u via de website, de telefoon of een afspraak informatie en praktische tips te geven.

Het Juridisch Loket kan u niet bijstaan in een procedure, maar kan u wel doorverwijzen naar een gespecialiseerde advocaat bij u in de buurt en u informatie geven over de kosten.

Heeft u een geschil met een persoon of instantie? Of een klacht over een product of dienst?

Maak gebruik van de gratis voorbeeldbrieven om uw recht te halen.

Kom naar het inloopspreekuur met uw juridische vraag of neem telefonisch contact op

Heeft u een korte juridische vraag dan kunt u naar het het inloopspreekuur. Per gemeente verschillen de dagen de openingstijden, kijk op de website wanneer het Juridische loket bij u in de buurt open is. Voor een baliegesprek is gemiddeld 15 minuten beschikbaar.

Als u belt op telefoonnummer 0900-8020 krijgt u een jurist aan de telefoon. Een gesprek kost € 0,25 cent per minuut, met een starttarief van € 0,045 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van € 12,50.

Heeft u vraag meer tijd nodig maak een afspraak en bespreek de vervolgstappen

Heeft u vraag meer tijd nodig dan kunt u een afspraak maken met een van de juristen op een van onze vestigingen. Moet u verdere stappen ondernemen? Dan kunt u gebruik maken van rechtsbijstand door een mediator, advocaat, rechtsbijstandverzekering, notaris, vakbond of belangenorganisatie.

Wat is een diagnosedocument?

Wanneer u word verwijzing naar een advocaat geeft het Juridisch Loket u een diagnosedocument mee. Dit is een schriftelijk document waarin uw probleem beschreven staat en een advies voor de oplossing is opgenomen en de verwijzing naar de juiste persoon of instantie die u kan helpen. Wanneer u wordt verwezen naar een advocaat, krijgt u met dit document een korting van € 53,- op uw eigen bijdrage. Voor het diagnosedocument moet het Juridisch Loket u persoonlijk spreken, daarom kan er geen diagnosedocument via e-mail worden aangevraagd.

Belangrijk

  • Bij drukte kan de wachttijd oplopen.
  • Zorg dat u alle documenten, brieven, formulieren, enzovoort bij u heeft, die met uw probleem te maken hebben.

Website https://www.juridischloket.nl

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *