Impulsaankopen

1 Wat is het?

Dit zijn aankopen die u heeft gekocht maar achteraf blijkt niet nodig te hebben. Het is gekocht omdat u iets wilde kopen, doordat het te druk was. Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat 6,5 miljoen mensen wel eens spijtaankopen doen; 3,5 miljoen doen zelfs aankopen waar ze helemaal geen geld voor hebben.

Door bij impuls aankopen of iets wat u graag wilt hebben een nachtje over te slapen en de volgende dag opnieuw te kijken of het wel echt nodig is. Wanneer mogelijk ga naar huis en denk er nog een keer over na. Als u iets langer de tijd neemt om over de aankoop na te denken is de kans kleiner dat u later spijt krijgt van uw aankoop.

Een impulsaankoop is een aankoop van iemand die hier oorspronkelijk niet de bedoeling toe had. Dit zijn aankopen die u heeft gekocht maar achteraf blijkt niet nodig te hebben. Het is gekocht omdat u iets wilde kopen, doordat het te druk was. Er zijn 4 stappen die u kunt volgen bij het maken van een keuze of u het product koopt of niet.

Impulsaankopen bij aanbiedingen en korting. Kortingen of acties hebben een aantrekkingskracht om het te kopen. Doordat de prijs erg laag is de kans op impulsaankopen groter en uw budget gaat er snel door heen. Wanneer de speciale actie te mooi voor woorden is, dan zijn er vaak kleine letters, (algemene voorwaarden) lees deze goed voor u besluit te kopen.

Iedereen heeft wel spullen in huis die hij niet meer aantrekt of nog maar zelden gebruikt. Deze producten heeft u wel een keer gekocht, omdat u het wilde hebben of omdat u het mooi vond. Deze spullen zijn vaak vergeten en in een la of kast beland en u kijkt er niet meer naar om en als u ze tegen komt dat ergert u zich aan de spullen. Door regelmatig uw spullen te controleren en het opruimen van uw spullen in een vaste structuur te doen, heeft u minder overbodige spullen. Stel u zelf de vraag wanneer u iets koopt heb ik dit wel echt nodig, heb ik dit niet al? Als u gaat opruimen Wanneer heb ik dit voor het laatst aangehad, is dit langer dan een jaar geleden, dan is de kans groot dat u het nooit meer aandoet.

Door bij impuls aankopen of iets wat u graag wilt hebben een nachtje over te slapen en de volgende dag opnieuw te kijken of het wel echt nodig is, kunt u impulsaankopen verminderen. Wanneer mogelijk ga naar huis en denk er nog een keer over na. Als u iets langer de tijd neemt om over de aankoop na te denken is de kans kleiner dat u later spijt krijgt van uw aankoop.

Er worden meer impulsaankopen gedaan winkel dan in een webshop. In een winkel zijn meer verleiders bij de kassa aanwezig. Bij online aankopen worden impulsaankopen gestimuleerd door reclame, gerelateerde producten en u net voor het afronden van uw bestelling. Van alle aankopen in de supermarkt zijn 87% aankopen van snoep.

3 Behandeling

Vraag hulp bij uw uitgave patroon, budgetcoach of maatschappelijk werk

4 Gevolg

  • Door impulsaankopen kunt u schulden krijgen, net al met kopen op afbetaling.

👤

E-budgetvoorlichting
Boekhouder bij Soebar.nl
Budgetvoorlichting bied online hulp, zodat u altijd makkelijk uw vragen kunt stellen anoniem of met naam. Hierdoor is het laagdrempelig en ook in de avond bereikbaar. Met de informatie over schulden, inkomen, plannen maken, proberen we de taboe te doorbreken en het bespreekbaar te maken dat er altijd mogelijkheden zijn bij schulden als u erop tijd aanpakt.

Budgetvoorlichting is ervoor iedereen die vragen heeft over financiële zaken en schulden. Preventie staat bij ons hoog in het vaandel. Schulden is beter te voorkomen dan te genezen

🎖

De knop is er voor de lezers van de site en geven een beeld van welke informatie gezocht en goed bevonden word op de website. De knop is om de schrijver te bedanken voor het plaatsen van het artikel, omdat u het een goed artikel vond of het graag wilt delen met de mede lezers van de website. Het is de waardering voor een artikel, bijvoorbeeld voor het plaatsen van het artikel of om het artikel te schrijven voor de website. Voor de schrijver is het fijn om te weten dat het artikel goed is en nieuwe informatie bevat. Door een bedankje op het artikel weet de schrijver dat het artikel iemand heeft geholpen of dat de informatie goed en duidelijk is.

Met de informatie die we delen willen we taboe op psychische problematiek verminderen en als het zou kunnen stoppen. Iedereen kent iemand met psychische problematiek, het zo een heel normaal onderwerp moeten zijn om te bespreken. De artikelen gaan over diagnose, medicatie en behandelaars. De diagnose waar word geschreven zijn o.a. autisme, borderline, ptss, depressie, hsp.

@ggz

👥

Het doel van de website is de taboe van schulden problematiek en van psychische problematiek verkleinen en samen te zoeken naar een oplossing voor de problematiek. Personen, naasten en behandelaar zoveel mogelijk te informeren over de psychische problematiek en het bevorderen van de signalen te verminderen. Het voorkomen en oplossingsgericht werken aan schulden en budgetvoorlichting. Het stimuleren en bevorderen van de financiële zelfstandigheid, van een goede financiële gezondheid, van gezond omgaan met geld, van zelf het overzicht te hebben en de grip te houden over uw financiële zaken en uw administratie.



Artikelen: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Thema's: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z #

Soebar.nl is een kenniscentrum en schrijft artikelen met adviezen en tips als informatief en educatief. De artikelen geven voorbeelden van diagnose, het herkennen en hoe u ermee om kunt gaan. De artikelen zijn geen vervanging voor een huisarts of hulpverlener.

©

Er rust copyright op de teksten, foto’s en andere afbeeldingen van de Soebar.nl ™ op deze website. De © Copyright is geldig voor de gehele website van soebar.nl™, vanaf 2009 tot 2018. Alle rechten zijn voorbehouden aan deze website. De website is beschermd tegen kopiëren. Voor de teksten geld dat er geen teksten mogen worden gebruikt en worden geplaatst op andere websites, ook niet met bron vermelding.

Alle artikelen, blogs, links, afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd. Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld.

Soebar.nl ™ geeft geen toestemming voor het gebruik van haar logo door derden, zonder uitdrukkelijke toestemming. Foto’s en andere afbeeldingen op deze website mag u niet gebruiken.