Hoofd massage

Wat is het?

De massage is voor mensen die regelmatig last hebben van hun schouders, nek of hoofd, ook wel spanningshoofdpijn.

Wat u nodig heeft:

  • Een rustige omgeving
  • Een lekker zittende stoel

Zo begint u:

Leg uw hoofd in uw nek, zo ver mogelijk en houd dit even vast. Leg de kin op de borst zo ver mogelijk en houd dit even was. Wissel dit af achter- voor en herhaal dit 3x. Hoofd in het midden. Draai uw gezicht naar link, zo ver mogelijk, met de kin op de schouder. Draai uw gezicht naar rechts, zo ver mogelijk, met de kin op de schouder. Wissel dit af links – rechts en herhaal dit 3x. Leg uw oor op de schouder links. Leg uw oor op de schouder rechts. Wissel dit af links – rechts en herhaal dit 3x. Beweeg u schouder van boven naar beneden 3x

Buig uw hoofd een beetje naar voren zodat u 3 nekwervel voelt in uw nek. Leg op elke nekwervel een vinger en zet lichte druk. Maak een draaiende beweging met de vinger en herhaal dit 6x blijf op dezelfde plek. Ga met de vingers van boven naar beneden en herhaal dit 6x blijf op dezelfde plek. Ga van links naar rechts en herhaal dit 6x blijf op dezelfde plek. Leg uw handpalm in uw hals en uw vingers op de nekwervel en kleed beide kanten, 1 hand per keer, herhaal dit 6x. Gehele hand over de nek en kneden, herhaal dit 6x.

Zet beide handenpalmen in de nek en beweeg links en rechts, herhaal dit 6x. Ga met de drie vingers vanaf de haarlijn via de nek naar de schouder en geef lichte druk. Wrijf de de spanning naar de schouder. Herhaal dit 3x. Leg u hand op de schouder met de vingers op uw rug, voel hierbij uw nekspieren. Breng met lichte druk een huidplooi van uw rug naar uw schouders en til het erover heen, herhaal dit 6x.

Leg uw vinger op uw rug en maak een knedende beweging herhaal dit 6x en daarna een draaiende beweging 6x. Leg uw vinger op de 3 nekwervels en wrijf naar het einde van de schouder. Begin opnieuw en begin bij de nek, dus niet terug, en herhaal dit 6x. Breng u linker schouder omhoog en houd de rechter schouder laag, dan andersom en wissel dit af en doe dit 6x. Draai rondjes met uw schouders.

Het verwachte resultaat:

Ontspannen nekspieren en dit verminderd stress klachten en gezondheidsproblematiek.

Tips:

  • Voer de oefening regelmatig uit om de nekspieren optimaal te houden

Waarschuwingen:

  • heeft u veel last van u nek of komen klachten steeds terug, ga dan langs uw huisarts.

De ontspanningscoach leert u in simpele stappen makkelijk en snel u rust te vinden en te houden.

Wij horen graag uw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.