Examenstress zelftest

De examenstress zelftest is gemaakt voor iedereen die examen, toetsen of proefwerken moet maken en hier veel stress van ondervind. Aan de hand van 17 vragen geeft de uitslag u inzicht in de punten die voor de stress zorgen, dit kan liggen aan de planning, voeding, rust, angst of het geheugen en de concentratie. Wanneer deze punten in balans zijn zal er weinig examenstress zijn. Bij 7 vragen of meer beantwoord met ja, dan heeft u last van examenstress.

Planning

  1. Heeft u een planning gemaakt?
  2. Heeft u samenvattingen gemaakt van de leerstof?
  3. Is het gehele examen duidelijk, wat er van uw word verwacht?

Voeding

  1. Bent u meer/minder gaan eten of snacken?

Rust

  1. Heeft u moeite de rust en ontspanning vinden?
  2. Maakt u voldoende tijd vrij om te rusten?
  3. Slaapt u minder goed? Heeft u slaapproblematiek?
  4. Gaat u regelmatige iets anders doen, wat niks met uw studie te maken heeft?
  5. Had u de afgelopen week een waaaahhh  moment?
  6. Heeft 10 punten die u gaat doen, in de pauze om even afleiding te zoeken?

Angst

  1. Heeft u het gevoel dat het examen niet goed gaat?
  2. Bent u onzeker over uw leerprestaties?
  3. Bent u onzeker over hoe de dag verloopt, het examen en het lokaal?
  4. Kent u de triggerss van de angst en kan u deze oplossen?

Concentratie/ geheugen

  1. Krijgt u steeds meer moeite u te concentreren?
  2. Heeft u het gevoel dat uw hoofd minder opslaat?
  3. Voel u hoofd vol aan?
Profielfoto van PTSS online coach

Over PTSS online coach

Als PTSS expert heb ik, bijna 10 jaar ervaring op het gebied van problematiek rond om psychische en stressgerelateerde klachten. Thema's die aan de orde komen, zijn bijvoorbeeld slaapproblemen, herkennen en het omgaan met emoties, triggers en gevoelens, gedachtepatronen, vertrouwen en wantrouwen, omgaan met diagnose en naasten en schuld en schuldenproblematiek. Door u klachten beter te begrijpen, krijgt u er meer grip op. Leren accepteren en veranderen komt ook regelmatige aan de orde. Hiervan leert u technieken en om bepaalde klachten te verminderen of er beter mee om te gaan, bijvoorbeeld met nachtmerries en flashbacks, stemmingswisselingen Daarnaast geef ik als ontspanningscoach handige tips en adviezen om simpel met korte oefeningen te ontspannen. Als stresscoach geef ik u advies bij het in balans brengen en houden van uw stress. De PTSS coach kan u ondersteunen bij autisme, ADHD, hoogsensitiviteit, burn-out, bordeliner, PTSS door middel van de groep stresscoach kunt u, uw vragen stellen en chatten of u kunt een dm sturen.

Geef een reactie