Benen

Oefening Ga liggen op de bank zet uw voeten tegen de armleuning. Zet de handen achter u w hoofd en maak een brug, hou dit even vast en zak langzaam terug. Houd u handen achter uw hoofd en pak beide ellebogen vast. Zet alle kracht op uw beneden en duw de armleuning weg. Haal de spanning eraf en blijf even liggen.

Oefening Zet u beide voeten plat op de grond, ga rechtop zitten en sluit de ogen. Neemt u ergste gedachten mee naar uw voeten, geef u gedachten af aan de grond en voel de spanning in uw benen en rug. Dit kunt u doen u te concentreren op uw voeten en de ondervloer. Volg de weg die uw gedachten afleggen en laat de gedachten naar beneden gaan. Hierdoor voelt u de de gedachten uit uw hoofd stromen via uw rug naar uw voeten. De voeten gaan dan vaak tintelen en/of zwaar aanvoelen. Wanneer u de oefening stopt open eerst u ogen, blijf even zitten en focus en luister naar de omgeving, sta daarna op en schud uw benen uit.

Oefening Ga zitten op een harde ondergrond. Zet u voeten tegen elkaar en duw met uw ellebogen uw knieƫn naar beneden. Hou dit even vast en laat het los. Breng u gehele boven lichaam zo ver mogelijk naar voren, hierbij voelt u de spieren in de onder rug. Kom terug zitten met een rechte rug en spreid uw benen en herhaal dit nog een keer. Kom terug zitten en leg uw benen recht voor u, breng u bovenlichaam naar voren en pak uw tenen en strek uw rug. Ga recht op zitten en breng u armen omhoog, haal diep adem en bij het uitblazen brengt u de armen tot schouder hoogte. Maak een zwaaiende beweging met uw armen en zet u handen voor u buik tegen elkaar blijf zo even zitten en maak een pijl omhoog, waai uw armen open tot schouder hoogte en kom weer terug met uw handen tegen elkaar voor uw buik.

Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *