Afleidingsschema

 

Afleidingsschema

Het afleidingsschema is er ter ondersteuning om een manier te bedenken om triggers voor te blijven. Door met u hoofd in de gedachten te blijven zitten, worden deze erger. Het is belangrijk dat u weet wat u gaat doen als het te hoog oploopt. Een schema kan worden ingezet bij psychische problematiek, financiële problematiek en bij voedingsproblematiek. Afleiding zoeken is een van de dingen die u kunt doen om trigger te verminderen. Het afleidingsschema is op meerdere punten in te zetten. Door bij uw triggers afleiding te zoeken, kunt u de rust terug vinden en kunt u triggers minder ernstig te laten zijn. Bedenk voor stress en angst en paniek buien 10 punten wat u gaat doen als u een trigger voelt op komen. Door het dagelijks inplannen van activiteiten komt uw balans weer terug, komt u vaker buiten en voelt u zich minder vermoeid.

Hoe vaak houd ik het schema bij? Het afleidingsschema maakt u eenmalig. Door het schema op een zichtbare plek te hangen en het regelmatig te bekijken worden de oplossingen u eigen. Wanneer de punten niet meer werken kunt u een nieuw schema maken.

Hoe werkt het schema? Maak op een rustig moment een lijst met activiteiten die u uit een bui kunnen halen, door afleiding te gaan zoeken, komt u uit een bui, door te blijven zitten word de bui alleen maar erger. Hang de afleidingslijst op een duidelijke zichtbare plek en maak deze lijst u eigen. Wat zorgde ervoor dat de activiteit wel/niet door ging? Weet wat u moet doen in geval van nood.

Bedenk 10 punten wat u gaat doen. Door u aan het schema te houden en op tijd rust te nemen zal u meer uitgerust zijn. Leer uw kind en uzelf yoga oefeningen, of doe een ademhalingsoefening, of verwen u met een massage.

  1. Door u een aantal keer flink uit te rekken ontspannen uw spieren zich.
  2. Door gewoon even niks te doen, geeft u uw gedachten en hoofd even rust. Ga voor 1/2 uur even buiten zitten met wat te drinken dit zorgt dat u daarna weer verder kan met leren.
  3. Probeer een aantal concentratiespelletjes te spelen voordat u begint met het examen, hierdoor bent u zeer geconcentreerd, laat u het examen voor wat het is en zal een examen makkelijker gaan.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.