Afleidingsschema

 

Afleidingsschema

Het afleidingsschema is er ter ondersteuning om een manier te bedenken om triggers voor te blijven. Door met u hoofd in de gedachten te blijven zitten, worden deze erger. Het is belangrijk dat u weet wat u gaat doen als het te hoog oploopt. Een schema kan worden ingezet bij psychische problematiek, financiële problematiek en bij voedingsproblematiek. Afleiding zoeken is een van de dingen die u kunt doen om trigger te verminderen. Het afleidingsschema is op meerdere punten in te zetten. Door bij uw triggers afleiding te zoeken, kunt u de rust terug vinden en kunt u triggers minder ernstig te laten zijn. Bedenk voor stress en angst en paniek buien 10 punten wat u gaat doen als u een trigger voelt op komen. Door het dagelijks inplannen van activiteiten komt uw balans weer terug, komt u vaker buiten en voelt u zich minder vermoeid.

Hoe vaak houd ik het schema bij? Het afleidingsschema maakt u eenmalig. Door het schema op een zichtbare plek te hangen en het regelmatig te bekijken worden de oplossingen u eigen. Wanneer de punten niet meer werken kunt u een nieuw schema maken.

Hoe werkt het schema? Maak op een rustig moment een lijst met activiteiten die u uit een bui kunnen halen, door afleiding te gaan zoeken, komt u uit een bui, door te blijven zitten word de bui alleen maar erger. Hang de afleidingslijst op een duidelijke zichtbare plek en maak deze lijst u eigen. Wat zorgde ervoor dat de activiteit wel/niet door ging? Weet wat u moet doen in geval van nood.

Bedenk 10 punten wat u gaat doen. Door u aan het schema te houden en op tijd rust te nemen zal u meer uitgerust zijn. Leer uw kind en uzelf yoga oefeningen, of doe een ademhalingsoefening, of verwen u met een massage.

  1. Door u een aantal keer flink uit te rekken ontspannen uw spieren zich.
  2. Door gewoon even niks te doen, geeft u uw gedachten en hoofd even rust. Ga voor 1/2 uur even buiten zitten met wat te drinken dit zorgt dat u daarna weer verder kan met leren.
  3. Probeer een aantal concentratiespelletjes te spelen voordat u begint met het examen, hierdoor bent u zeer geconcentreerd, laat u het examen voor wat het is en zal een examen makkelijker gaan.

De GGZ geeft u informatie , tips en adviezen over de geestelijke gezondheid. De geestelijke gezondheidszorg (ggz) is gericht op het voorkomen en/of verbeteren van psychische aandoeningen en stoornissen. bij de GGZ kunt u terecht voor het vinden van informatie over diagnoses, stappenplannen en het stellen van vragen.

Wij horen graag uw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.