afleiding plan

5 Plan

Stap 1 Om makkelijker van de gedachten af te komen, kunt u kiezen voor activiteiten met uw handen zoals tekenen, schilderen, tuinieren, koken. Hierdoor zet u de doe hersenhelft aan en zet u het denken uit. Door het spelen van spelletjes kunt u gedachten veranderen, door u te concentreren op het spel.

Stap 2 Maak op een rustig moment een lijst met activiteiten die u uit een bui kunnen halen, door afleiding te gaan zoeken, komt u uit een bui, door te blijven zitten word de bui alleen maar erger. Overzicht biedt rust en mogelijkheid om keuzes te maken en zo dingen af te ronden en weer los te laten.

Stap 3 Probeer om de stress aan te pakken en een oplossing te zoeken voor de problematiek. Wanneer gaat u na de huisarts? Heeft u veel last van de stress en kunt u hierdoor niet de rust vinden, neem dan contact op met uw huisarts en vraag een verwijzing voor de GGZ. Hoe langer u met de klachten blijft lopen, hoe erger de klachten worden.

  • Wanneer u in korte tijd veel bent afgevallen of bent aangekomen.
  • Wanneer u enkele weken hoge stress heeft en u moeite heeft hiermee om te gaan.
  • Wanneer u de emoties of gevoelens moeilijk onder controle kunt krijgen.
  • Wanneer u moeite krijgt om te slapen
  • Wanneer u loopt te piekeren en/of negatieve gedachten heeft.

Wat zorgde ervoor dat de activiteit wel/niet door ging?Wat zou u de volgende keer hetzelfde doen en wat zou u veranderen? Waar lag het moeilijke moment?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.