ademhalingsoefeningen

De ademhaling is een belangrijk onderdeel bij een yoga oefening. Om de rust te vinden kunt u zich concentreren op de ademhaling, hoe meer u zich concentreert, hoe meer rust u zult vinden. Dit kunt u doen door diep adem te halen, hoe dieper u inademt en met kracht uit blaast, hoe meer uw ademhaling in balans komt. Het diep inademen is goed voor negatieve emoties, omdat het kalmeert. Een inademing is 4x zo lang als een uitademing. Ga met de oefening door tot dat u zich weer rustig voelt, dit kan soms even duren.

Bij een ademhalingsoefening is rust in de ademhaling erg belangrijk zorg hiervoor door een aantal keer diep in te ademen voor u de oefening begint. Door de oefeningen vaak te herhalen zult u eerder en sneller uw rust vinden, ook op lastige momenten kunt u de rust beter vinden en behouden. Door het doen van ademhalingsoefeningen vergroot u de concentratie

Let erop dat u goed de inadem en uitadem in de buik volgt, door het stijgen en dalen van de buik, deze mag niet te snel dalen want dan krijgt u problemen met u hart of met uw ademhaling, dus doe dit rustig aan. Adem langzaam weer uit.

Ontspanning van het gehele lichaam is belangrijk voor lichaam en geest en voor een totale ontspanning. Door u te concentreren spieren in uw voeten en langzaam naar boven te gaan tot uw hoofd, kunt u de spanning uit het lichaam halen. Deze totale ontspanning duurt meestal een paar minuten, het ligt aan de bui hoe lang het duurt voor u de rust vind.

De buikademhaling is belangrijk bij het vinden van de innerlijke rust. Het is een simpele oefening die u dagelijks kunt uit voeren waar u ook bent. De oefening kan erg goed helpen wanneer u moeite heeft met het inslapen. Een goede ademhaling is ongeveer 4 tellen 21 in 22, 23 vasthouden 24 uit. Door de ademhaling te tellen word u bewust van de snelheid.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.