Prepaid kaart voor energie

Wat is het? Het is een prepaid kaart voor energie en gas, die u online kunt opwaarderen, online tegoed rekening voor energie. De kaart is te vergelijken met een abonnement voor een telefoon. De prepaid kaart valt uit zodra het saldo op is, als u de telefoon weer opwaardeert kunt u weer bellen. De energierekening […]

Read more...

Termijnbedrag

Een termijnbedrag is een vast bedrag wat u maandelijks betaald aan de energieleverancier voor de verwachte verbruikerskosten. Door een maandelijks hogere bedrag spaart u het geld om uw jaarafrekening te betalen. Het termijnbedrag bestaat uit de kosten voor stroom en/of gas, kosten voor het gebruik van het netwerk, de meetkosten, overheidsheffingen en de btw. Veel […]

Read more...

Overstappen energie

Overstappen van energieleverancier kan zo vaak u wilt. Begin 2 maanden voordat u contract (meestal 1 jaar) is afgelopen met het vergelijken en onderzoeken van een nieuwe aanbieder en controleer of het bij een andere aan bieder goedkoper is. Het is aan te raden om elk jaar over te stappen. Een jaarafrekening krijgt u ieder […]

Read more...

Eindrekening

Bent u verhuisd of overgestapt van energieleverancier dan krijgt u een eindrekening. Hierin vind u het bedrag voor de verbruikte energie tot de dag van het stopzetten van het contract of tot de dag van officiële verhuizing. Hoeveel tijd heeft het energiebedrijf om een eindafrekening op te stellen? Het energiebedrijf moet u binnen 6 tot […]

Read more...

Jaarrekening

De kosten (5 soorten kosten in, stroomprijs, gasprijs, vaste leveringskosten) staan ook op de jaarrekening, zijn de kosten hoger of lagere controleer dan uw meterstanden en neem contact op met uw leverancier. Het kunnen diverse oorzaken hebben dat niet de juiste meterstanden staan op uw jaarafrekening. De meterstand direct doorgeven Het is belangrijk om de […]

Read more...

Energie en verhuizen

Tussen uw aanvraag en het daadwerkelijk verhuizen van leverancier duurt gemiddeld tussen de 4 en 6 weken. Waarom nemen ze zo lang de tijd? Dit komt omdat u eerst 14 dagen wettelijke bedenktijd heeft en na deze tijd heeft de leveranciers tijd nodig uw gegevens moeten verwerken. In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om een […]

Read more...

Ik heb een klacht over mijn energieleverancier.

Ik heb een klacht over mijn energieleverancier. Waar kan ik hiermee terecht? Er kunnen veel verschillende redenen zijn waarom u een klacht wilt indien bij uw energieleverancier, bijvoorbeeld over de energierekening, over meterstanden of een wisseling van energieleverancier. Probeer er in eerste instantie met uw energieleverancier uit te komen. De klacht word niet telefonisch in […]

Read more...

Sluipverbruik

Stap 1 Signalen herkennen, oplossen Wist u dat u jaarlijks ruim 400 kWh aan sluipverbruik in huis kwijt bent? Onnodig! Zet apparaten uit en bespaar zo’n 6%, dit staat gelijk aan 100 euro per jaar! Tot 10% van het elektriciteitsverbruik in de woning is sluipverbruik zoals lampjes, tijdsaanduidingen die op stand-by staan en dus nog […]

Read more...