Wat is het verband tussen nooit kunnen leren lezen naar toch kunnen leren lezen ?

Grip op (motorische, emotionele en cognitieve) ontwikkeling krijgen met reflexintegratie; ook bij zeer moeilijk lerende kinderen, wordt wederom bewezen. Wat is het verband tussen nooit kunnen leren lezen naar toch kunnen leren lezen, en van nooit kunnen leren skiën, naar ineens wel kunnen skiën ? Hieronder lees je hoe met reflexintegratie (MNRI) deze mijlpalen alsnog kunnen worden bereikt. In dit geval bij grote ontwikkelingsachterstanden en een zeer moeilijke levensstart. Mijn cliëntje kan skiën !…….en lezen ! Wat voor zoveel kinderen over het algemeen de normaalste zaak van de wereld is, is dat voor dit 8 jarige cliëntje zeker niet. Na Lees het gehele artikel →

Ken jij het domino effect van de primaire reflexen?

Ken jij het domino effect van de primaire reflexen? Wist jij dat nog niet door-ontwikkelde primaire reflexen een kettingreactie in het lijf veroorzaken? En dat dit de leerprocessen op school kan verstoren? Waardoor het kind problemen kan krijgen met lezen en rekenen? Even uitleggen. Vanaf de conceptie ligt al vast hoe een kind, een mens kan gaan bewegen. Alle mogelijke bewegingen liggen al opgeslagen en wachtend op een moment in de ontwikkeling om gebruikt te worden. In de buik zijn er al bewegingen die onbewust plaatsvinden. Vanaf de geboorte heeft het kind ruimte om die bewegingen te ontwikkelen.Het is de Lees het gehele artikel →