Vegetarische belegvariaties tijdens dagen zonder vlees.

Vegetarische belegvariaties tijdens dagen zonder vlees.

1. Avocadospread
1 avocado, 1 el zure room, ½ tl ras el hanout, paprikapoeder, peper en zout. Prak het vruchtenvlees van de avocado en meng met de zure room. Kruid naar smaak.
2. Preparé vege
1 bolletje mozzarella (light), 1 klein blikje tomatenpuree, 1 teentje look, 1 el ketchup, peper en zout.
Meng alles tot een smeerbare pasta.
3. Hummus
225 g kikkererwten uit blik, 2 el tahin (sesampasta), 1 teentje knoflook, sap van 1 citroen, 4 el olijfolie, 1 tl komijnpoeder, paprikapoeder, peper en zout.
Doe de kikkererwten, tahin, look, citroensap en olie samen in de blender en mix tot een glad geheel. Kruid naar smaak en voeg eventueel nog extra olie toe.
4. Doperwtenspread
150 g doperwten (diepvries), 100 g feta, bosje munt, 1 el olijfolie, zout, sap van ½ citroen (optioneel)
Blancheer de doperwten gedurende 1 minuut. Mix de doperwten samen met de feta, munt, olie. Er mogen nog stukjes in zitten. Kruid en voeg eventueel wat citroensap toe.

Andere mogelijkheden zijn pindakaas + banaan, geitenkaas + blauwe bessen, eiersalade, ricotta + komkommer, …

Profielfoto van Lekker Puh Belgie

Over Lekker Puh Belgie

Afvallen en groeien naar het gezonde gewicht voor kinderen met overgewicht of obesitas. Zonder dieet, met opbouwend zelfvertrouwen.

Geef een reactie