Verleiders

Bij de kassa van de supermarkt liggen vaak snoep of tijdschriften. Laat u uw in de rij vaak verleiden om nog even gauw een aanbieding uit de bak mee te pakken? En baalt u er achteraf van? Dan heb ik een aantal nuttige tips voor u, waarmee u uw impulsaankopen kunt bedwingen. Stel uzelf de hamvraag Vraag uzelf af waar die koopdrang vandaan komt. Is het verveling? Wil ik mezelf belonen? Heb ik troost nodig? Heeft u het product echt nodig of niet? Zo ja dan kunt u het product kopen, een twijfel dan is het verstandig om er een Lees het gehele artikel →

Valkuilen in de supermarkt

Boodschappen doen, wat vroeger een simpel rondje door de supermarkt was is nu een heuse hindernisbaan. Dansende poppen hier, tv schermen met spelletjes daar en dan nog niet eens gesproken over de snoepjes en andere lekkernijen die precies bij de kleine koter op ooghoogte hangen. Gevolg: Ik wil dieeeeee!!!!!

Impulsaankopen

Impulsaankopen of toch het beroemde nachtje slapen Op het impulsaankoopgedrag van jaarlijks rond de € 100,- van de vrouw kan aardig wat worden bespaart. Schoenen zijn de meest voorkomende impulsieve aankopen, gevolgd door dvd’s, tijdschriften en kleding. Hoe abstracter het doel is waarmee iemand gaat winkelen, hoe groter de neiging is tot impulsaankopen. Vooral met korting te gaan shoppen geeft bij vrouwen vaak de doorslag om toch overstag te gaan. Uit dit Britse onderzoek blijkt dat bijna elk winkeldagje eindigt met een onverwachte aankoop, van schoenen tot dvd’s en make-up. Met regelmaat houd 2/3 van de vrouwen zich niet aan Lees het gehele artikel →