Digitale nalatenschap

Digitale nalatenschap De digitale nalatenschap die we tijdens ons leven creëren, kan bij een overlijden voor onaangename verrassingen zorgen. Wat moet er met alle accounts en data gebeuren? Hoe moeten de nabestaanden ermee omgaan? Hebben ze er toegang toe? Er is wettelijk weinig voor geregeld. Maar je kunt zelf wel al stappen ondernemen.

Nabestaande administratie

Het is niet het eerste het beste onderwerp waar vaak over gesproken word, maar toch is het belangrijk om te weten wat de wensen van uw partners zijn en dat u weet wat er geregeld moet worden aan administratie. Wanneer er u even de tijd voor neemt en alle papieren verzameld en wanneer u dit overzichtelijk opbergt in 1 map, heeft de nabestaande direct alles bij de hand en kan alles in 1x goed geregeld worden. De administratie is op dat moment niet het gene waar u zich heel druk over wilt maken.

Superboost Gmail en Inbox met MixMax

Boomerang voor Gmail Zelf gebruik ik al vanaf het ontstaan van de dienst Gmail, de e-mailservice van Google. Van hieruit ben ik ook langzaam overgestapt op Google Drive, Google Music, Google Books en andere services die Google aanbiedt zoals de Chrome webbrowser. Verder ben ik een groot fan van Google’s concurrent voor Facebook, Google+. 1 van de voordelen van Gmail is de grote mate waarin aanpassingen gedaan kunnen worden naar de wens van de gebruiker. Bovendien biedt Gmail “Labs” aan, experimentele functies binnen Gmail die de gebruikerservaring nog verder kunnen verbeteren.Een ander groot voordeel is dat bij gebruik van Gmail Lees het gehele artikel →

Alimentatie niet ontvangen

Hallo Mijn ex heeft in februari en in april geen alimentatie betaald voor mijn dochter. Ik heb het hem al een paar keer verteld maar hij ontwijkt het. Wat kan ik gaan doen? Bij ongeveer 3/4 van alle alimentatiebeschikkingen op een gegeven moment problemen met de betaling. Kiezen voor geen alimentatie is minder stressvol doordat u geen rechtszaken hoeft te voeren en het geld op te eisen, maar kan zorgen voor financiële problemen. Waarom word vaak de alimentatie niet ontvangen?

Garantiebewijs

Van de ruim 29.000 meldingen die Consuwijzer, in het eerste deel van 2015 , is 10% vragen over garantie. Vaak wordt u als klant doorgestuurd naar de fabriek, maar u heeft een overeenkomst met de winkel van het gekochte product. De verkoper moet het probleem zelf oplossen of de fabrikant inschakelen om uw product te herstellen of vervangen. Gaat het product kapot binnen de garantie?

Kwijtschelding

Wanneer kom ik in aanmerking voor kwijtschelding? Niet iedereen komt in aanmerking om kwijtschelding van heffingen/belasting aan te vragen.  Hiervoor dient u aan bepaalde voorwaarden voldoen die de rijksoverheid vaststelt. Per gemeente is dit verschillende, informeer daarom bij uw gemeente wat de voorwaarden zijn. Alleenstaanden en gezinnen met een laag inkomen en op bijstandsniveau kunnen kwijtschelding aanvragen bij gemeente en/of belastingdienst. Zij bepalen of de het in aanvraag word genomen en of uw recht heeft op een toekenning. Om uw toekenning te toetsten word er gekeken naar uw inkomen en de uitgaven waar kwijtschelding voor word aangevraagd.

maatschappelijk werk

Het bevorderen dat mensen in onze samenleving tot hun recht komen, als mens en als burger. Maatschappelijk werkers streven ernaar dat mensen zich in wisselwerking met hun sociale omgeving zo goed mogelijk kunnen ontplooien, naar hun eigen aard, behoeften en opvattingen, en dat ze rekening houden met anderen met wie zij samenleven.

Bewaarplicht administratie

De bewaarplicht administratie Wat is de bewaarplicht van een particuliere administratie en voor hoelang? Voor bedrijven geld er een wettelijke verplicht van 7 jaar om de financiële administratie te bewaren. Ook aan een particuliere administratie zitten minimale en maximale bewaartermijnen. De gehele particuliere financiële administratie heeft te maken een bewaarplicht. Het is geen wettelijke verplichting, maar u bent het wel verplicht te bewaren als bijvoorbeeld de belastingdienst erom vraagt na 5 jaar. Zo hebben rekeningoverzichten, polisbladen en declaraties een minimale bewaarplicht van 1 of 2 jaar. Daarin tegen hebben loonstroken, specificatie toeslagen, huurcontract een bewaarplicht van 5 jaar tot onbepaalde Lees het gehele artikel →

Administratie

Wat is de administratie? Inzicht in uw geldzaken begint bij uw administratie. Als het op orde is, kunt u alles makkelijk terugvinden. De administratie zijn alle post die u binnen krijgt, de kasboeken, budgetplannen. Wat valt er onder de basis? De basisadministratie is het minimale wat u nodig heeft voor het op orde brengen van een administratie. Hierin hoort te zitten: